Omsætningsrekord og medlemsfremgang i Danmarks største indkøbsforening


Dato: 19-03-2020 11:25:08
 

11.500 nye medlemmer af Forbrugsforeningen i løbet af 2019 er et tydeligt tegn på, at stadig flere danske forbrugere har opdaget fordelen ved at optjene kontante bonuskroner, hver gang de køber ind hos en af de 4500 butikker og webshops, der allerede er partnere hos Danmarks største og bredeste indkøbsforening.

Sidste års tal fra Forbrugsforeningen bekræfter, at rigtig mange prisbevidste forbrugere foretrækker at handle de steder, hvor der er mulighed for at kombinere en god handel med en mærkbar og reel bonus, der automatisk bliver udbetalt en gang om året.

Indkøbsforeningen er nu oppe på 225.000 medlemsfamilier med i alt 300.000 betalingskort, der har samme status som Dankortet.

De 300.000 kort genererede i 2019 en samlet omsætning hos partnerne på 3,24 mia. kroner. Det er ny rekord. Godt 200 mio. kroner blev sendt retur til medlemmerne som kontante bonusser og fordele.

Et enkelt og transparent fordelskoncept

“Jeg tror, at forklaringen på at vi går frem, samtidig med at flere kæder lukker deres kundeklubber, er at både vores partnere og de mange forbrugere, vi har som medlemmer, værdsætter et enkelt og transparent fordelskoncept”, siger markedschef Peter Nyrop og uddyber:

“Parterne får synlighed, både digitalt og i vores blade, og betaler kun, når de rent faktisk har solgt noget. Forbrugerne får bonus på ALT, og de skal kun holde styr på ét kort, som gælder i mange tusinde butikker og webshops, fordelt på 150 forskellige brancher.”

At Forbrugsforeningens medlemmer er gode, loyale kunder er veldokumenteret gennem partnernes indrapporterede data. Loyalitetskonceptet, hvor medlemmerne optjener bonus hver gang de køber ind, øger besøgsfrekvensen hos partnerne med mellem 12 og 25 procent, enkelte tilfælde endda væsentligt højere.

Og ikke nok med at kunderne kommer oftere, de køber også mere: De 300.000 medlemmer lægger i gennemsnit 18 - 36 procent mere i kurven, end øvrige kunder.

Sådan får du flere loyale kunder

Det er let at blive partner i Danmarks største indkøbsforening. Hvis du har en Dankort-forbindelse, klarer vi resten. Du skal bare tage godt imod flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet.

Se mere her: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen

Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 (9.30 - 16.00) eller skrive til salg@fbf.dk
 

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra Forbrugsforeningen:


Partnere vender tilbage, når kunderne siver til konkurrenten
Sådan får du ekstra digitale kontaktpunkter og adgang til flere købestærke kunder
Medlemsblad understøtter medlemmernes loyalitet
Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

Om Forbrugsforeningen

Forbrugsforeningen er end del af den danske andelsbevægelse og har i mere end 130 år skaffet fordele til foreningens medlemmer og omsætning til de tilknyttede danske butikker.

I dag samarbejder flere end 4.000 fysiske butikker og 500 webshops med Forbrugsforeningen. Det gør de, fordi de får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe og et loyalitetsprogram med dokumenteret virkning.

Forbrugsforeningen vækster år for år og havde pr. 31. december 2018 flere end 220.000 medlemshusstande i Danmark.

Tilfredse medlemmer, der kommer oftere og køber mere
Som partner kan du få flere loyale kunder, der ikke alene har en større basketsize og frekvens men også er mindre prisfølsomme. I følge foreningens partnere, handler Forbrugsforeningens medlemmer op til 25% oftere og kommer op til 34% mere i indkøbskurven.

Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu


Kontakt
E-mail: fbf@fbf.dk
Telefon: 33 18 86 20
Web: www.forbrugsforeningen.dk
Adresse: Knabrostræde 12
Postnummer: 1210
By: København. K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk