Digitalt lykkehjul er lykken for JYSK


Dato: 22-06-2017 13:51:34
 

Onlinekampagne på tværs af 13 lande har givet JYSK international succes og skaffet boligkæden en kvart million nye nyhedsbrevsmodtagere.

En kvart million potentielle kunder. Så mange har skrevet sig op til at modtage JYSKs nyhedsbrev efter blot en måneds kampagne med et digitalt lykkehjul, hvor spillerne kunne spinne sig til gavekort i massevis.

De nye nyhedsbrevslæsere fordeler sig blandt de 13 lande, hvor lykkehjulet drejede under fejringen af JYSKs 38-års jubilæum i april måned. Den første butik åbnede i Aarhus tilbage i 1979.

”Lykkehjulet er tydeligvis et hit, uanset om man er fra Danmark eller Grækenland. Det er nogle fantastiske resultater, som vi har fået på tværs af de mange forskellige lande. Vi var spændte på at sammenligne resultaterne, men der er gode takter over hele linjen, så det kan vi kun være tilfredse med,” siger Hanne Bang Vorre, E-Business Director i JYSK Nordic.

Danmark som testland

Sidste år kørte det digitale lykkehjulsspil på JYSK.dk for at teste teknikken og undersøge potentialet. Med 52.000 spillere og en samlet rækkevidde på næsten 700.000 på Facebook på bare et par uger var interessen markant..

"Efter første omgang med lykkehjulet sidste år var vi ikke i tvivl om, at det skulle rulles ud internationalt. Det har også vist sig at være den helt rette strategi. Jeg er overbevist om, at lykkehjulet har mere potentiale i endnu flere lande, og vi arbejder selvfølgelig også hele tiden med at finde nye måder at engagere vores kunder på,” siger Hanne Bang Vorre.

Spillerne på JYSKs hjemmesider kunne dreje lykkehjulet én gang per dag, hvorefter de straks fik at vide, om de havde vundet et gavekort, en ekstra tur eller lodder i lodtrækningen om hovedgevinsten, som var en dobbelt elevationsseng

Fakta om JYSKs lykkehjul

  • Lykkehjulet drejede i 13 lande: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland, England, Tjekkiet, Ungarn, Rumænien, Bulgarien, Slovakiet, Grækenland og Ukraine.
  • I løbet af april skrev i alt 250.000 spillere sig op til at modtage JYSKs nyhedsbrev, hvilket i snit svarer til en stigning på 20 procent.
  • Grækenland fik det største boost af nye abonnenter med en stigning på hele 55 procent.
  • JYSK har udstedt gavekort til en samlet værdi af 200.000 DKK i løbet af kampagneperioden.

 

 

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra JYSK:


JYSK donerer varme nødvendigheder til Kirkens Korshær
Åbningssucces i Belgien: Fjerde JYSK-butik på vej
JYSK fejrer rejsegilde på hovedkontoret
Lars Larsen indtog Belgien
JYSK giver salgstips til Red Barnet
Lars Larsen åbner citybutik i Aarhus, hvor det hele begyndte
Skive får en af Danmarks største JYSK-butikker
Lars Larsen Group præsenterer milliardoverskud
JYSK og Tradium fejrer 25 år med elevuddannelse
Elever overtager JYSK-butikker
Lars Larsen klipper snoren til første citybutik i Jylland
JYSK ny hovedsponsor for Silkeborg-Voel KFUM
JYSK åbner i to nye lande
Butiksansatte belønnes for godt JYSK-år
JYSK fortsætter sin fremgang
Massiv interesse for Cyber Monday i JYSK
JYSK forventer rekordomsætning på Black Friday
Her er Jysk's bedste distriktschef, store manager trainee og elev
JYSK lukker alle butikker
JYSK skruer op for inspirationen
JYSKs ledelse passer butikker
JYSK lancerer globalt sortiment på nettet
Markant fremgang for JYSK Nordic
JYSK når milepæl i Polen
Lykkehjul giver digitalt boost til JYSK
JYSK åbner i Georgien
JYSK åbner ny butik i Vejle
JYSK leverer varmen til Kirkens Korshær
Stjernespækket kampagne giver JYSK-kunder ordet
JYSK tager første spadestik til udvidelse af distributionscenter
JYSK har valgt partner til 1,5 milliarder aviser
JYSK åbner på Malta
Nu åbner JYSK i Belgien
JYSK-medarbejdere er gladere end gennemsnittet
JYSK fordobler salget på nettet
JYSK genåbner i Vejle den 12. maj
320 JYSK-butikker får elektroniske hyldeforkanter
JYSKs kunder giver over 100.000 kroner til Red Barnet
JYSK NORDIC udvider IT-samarbejde med Netic
Klar med integration på JYSK
Elever overtager JYSK-butikker
JYSK søger over 100 elever
JYSK leverer nyt rekordresultat
Lars Larsen-kæder ny hovedsponsor for Red Barnet
Her er årets butik og årets medarbejdere i JYSK
JYSK afprøver nyt butiksdesign
JYSK og Kirkens Korshær indgår samarbejde
Red Barnet og JYSK samler ind til børn på flugt
Ny Communications & CSR Director hos JYSK NORDIC
JYSK åbner nyt butikskoncept
JYSK bliver sponsor i Bjerringbro-Silkeborg
For 111.111,11 kroner pastiller til handicapidrætten
Red Barnet og JYSK samler ind til Nepal
Lars Larsen køber stor møbelvirksomhed
JYSK åbner i land nummer 38
Tusindvis af elever skal til eksamen i JYSK
JYSK modtager arbejdsmiljøpris
JYSK NORDIC udvider IT-samarbejde med Netic

Om JYSK

JYSK er en international detailkæde, der sælger alt til boligen. Kæden er ejet af stifter Lars Larsen, der er kendt som landets førende købmand, som altid har et ’godt tilbud’.

I 1979 åbnede Lars Larsen sin første butik i Aarhus, hvor den i øvrigt stadig ligger. I dag findes der JYSK-butikker i en lang række lande rundt om i verden.

Læs mere på JYSK.dk


Kontakt
E-mail: kundeservice@jysk.com
Telefon: 89397500
Web: www.jysk.dk
Adresse: Sødalsparken 18
Postnummer: 8220
By: Brabrand

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk