JYSK Nordic med ny rekordomsætning


Dato: 17-09-2018 15:48:45
 

JYSK Nordic, der driver 1.249 JYSK-butikker i 20 lande, kan i dag offentliggøre en rekordomsætning på 16,1 milliarder DKK for regnskabsåret 2017/18.

Med 82 nye butikker, 6,7 millioner flere kunder og en rekordomsætning på 16,1 milliarder DKK blev regnskabsåret 2017/18 meget tilfredsstillende for JYSK Nordic, der står bag driften af 1.249 JYSK-butikker i 20 lande.

Og ikke mindst tilgangen af kunder glæder CEO & President for JYSK Nordic, Jan Bøgh.

”Vi har igen i år vist, at der stadig er masser af potentiale i at tiltrække flere kunder til de fysiske butikker. Derfor vil JYSK også fortsætte med at åbne nye butikker, samtidig med at vi udvikler vores e-handel for at give kunderne mest mulig fleksibilitet,” siger Jan Bøgh.

Han er derfor også meget tilfreds med, at væksten både har været drevet af flere onlinekunder og af flere besøgende i butikkerne.

”Jeg er slet ikke i tvivl om, at fremtidens vindere bliver de virksomheder, der formår at kombinere de forskellige salgskanaler på en måde, der sikrer en god kunderejse. Det er noget, vi har arbejdet på i JYSK gennem en årrække, men der er ingen tvivl om, at vi kan og skal blive endnu bedre,” siger Jan Bøgh.

Massive investeringer

Derfor skal der også fortsat investeres i udvikling i alle dele af forretningen.

”I det seneste regnskabsår har vi lanceret et helt nyt butikskoncept, som kunderne har taget rigtig godt imod, og vi vil fortsætte med at ombygge og modernisere vores butikker, så de bliver endnu mere inspirerende. Vi har også investeret stort i logistik, og vi blev i regnskabsåret færdige med udbygningen af vores store distributionscenter i Uldum i Danmark, ligesom vi snart kan tage vores helt nyopførte distributionscenter i Bulgarien i brug,” siger Jan Bøgh og fortsætter:

”Et moderne logistiksetup og evnen til at kunne levere hurtigt både til vores butikker og direkte til vores kunder er helt afgørende. Derfor er det en stor styrke, at vi gennem en årrække har investeret massivt i vores distributionscentre,” siger Jan Bøgh.

Fokus på medarbejderne

Derudover peger han på medarbejderne som et område, hvor JYSK skal fastholde fokus på udvikling.

”En af grundene til, at JYSK øger salget, er selvfølgelig, at det generelt går rigtig godt i de lande, hvor vi har butikker. Det betyder blandt andet, at arbejdsløsheden er lav, og at der derfor er hård kamp om de bedste hoveder. Derfor har vi også stort fokus på at rekruttere og udvikle vores medarbejdere, så JYSK fortsat er attraktiv som arbejdsgiver, og så vi kan holde på de mange dygtige kolleger, der har været med til at skabe vores succes,” siger Jan Bøgh.

 

 

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra JYSK:


Lars Larsen fylder 70 år
Tidlig sommer giver travlhed i JYSK
JYSK slår et slag for eleverne
Lars Larsen klipper snoren til nyindrettet Silkeborg-butik
JYSK indtager land nummer 50
2017 blev rekordår for JYSKs elevuddannelse
JYSK satte nye rekorder på Black Friday
JYSK fejrer sine superhelte
JYSK runder 2.500 butikker
Verdenspremiere i Holbæk på JYSKs nye butiksoplevelse
JYSK donerer varme nødvendigheder til Kirkens Korshær
Digitalt lykkehjul er lykken for JYSK
Åbningssucces i Belgien: Fjerde JYSK-butik på vej
JYSK fejrer rejsegilde på hovedkontoret
Lars Larsen indtog Belgien
JYSK giver salgstips til Red Barnet
Lars Larsen åbner citybutik i Aarhus, hvor det hele begyndte
Skive får en af Danmarks største JYSK-butikker
Lars Larsen Group præsenterer milliardoverskud
JYSK og Tradium fejrer 25 år med elevuddannelse
Elever overtager JYSK-butikker
Lars Larsen klipper snoren til første citybutik i Jylland
JYSK ny hovedsponsor for Silkeborg-Voel KFUM
JYSK åbner i to nye lande
Butiksansatte belønnes for godt JYSK-år
JYSK fortsætter sin fremgang
Massiv interesse for Cyber Monday i JYSK
JYSK forventer rekordomsætning på Black Friday
Her er Jysk's bedste distriktschef, store manager trainee og elev
JYSK lukker alle butikker
JYSK skruer op for inspirationen
JYSKs ledelse passer butikker
JYSK lancerer globalt sortiment på nettet
Markant fremgang for JYSK Nordic
JYSK når milepæl i Polen
Lykkehjul giver digitalt boost til JYSK
JYSK åbner i Georgien
JYSK åbner ny butik i Vejle
JYSK leverer varmen til Kirkens Korshær
Stjernespækket kampagne giver JYSK-kunder ordet
JYSK tager første spadestik til udvidelse af distributionscenter
JYSK har valgt partner til 1,5 milliarder aviser
JYSK åbner på Malta
Nu åbner JYSK i Belgien
JYSK-medarbejdere er gladere end gennemsnittet
JYSK fordobler salget på nettet
JYSK genåbner i Vejle den 12. maj
320 JYSK-butikker får elektroniske hyldeforkanter
JYSKs kunder giver over 100.000 kroner til Red Barnet
JYSK NORDIC udvider IT-samarbejde med Netic
Klar med integration på JYSK
Elever overtager JYSK-butikker
JYSK søger over 100 elever
JYSK leverer nyt rekordresultat
Lars Larsen-kæder ny hovedsponsor for Red Barnet
Her er årets butik og årets medarbejdere i JYSK
JYSK afprøver nyt butiksdesign
JYSK og Kirkens Korshær indgår samarbejde
Red Barnet og JYSK samler ind til børn på flugt
Ny Communications & CSR Director hos JYSK NORDIC
JYSK åbner nyt butikskoncept
JYSK bliver sponsor i Bjerringbro-Silkeborg
For 111.111,11 kroner pastiller til handicapidrætten
Red Barnet og JYSK samler ind til Nepal
Lars Larsen køber stor møbelvirksomhed
JYSK åbner i land nummer 38
Tusindvis af elever skal til eksamen i JYSK
JYSK modtager arbejdsmiljøpris
JYSK NORDIC udvider IT-samarbejde med Netic

Om JYSK

JYSK er en international detailkæde, der sælger alt til boligen. Kæden er ejet af stifter Lars Larsen, der er kendt som landets førende købmand, som altid har et ’godt tilbud’.

I 1979 åbnede Lars Larsen sin første butik i Aarhus, hvor den i øvrigt stadig ligger. I dag findes der JYSK-butikker i en lang række lande rundt om i verden.

Læs mere på JYSK.dk


Kontakt
E-mail: kundeservice@jysk.com
Telefon: 89397500
Web: www.jysk.dk
Adresse: Sødalsparken 18
Postnummer: 8220
By: Brabrand

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk