JYSK skruer op for inspirationen


Dato: 01-11-2016 14:23:59
 

Efter succes med test i tre lande udruller JYSK fra 1. november 2016 et nyt inspirationskoncept til i alt syv lande – målet er at inspirere og tiltrække nye kunder.

Et bredt sortiment med alt til boligen giver ikke automatisk kunderne inspiration til indretningen.

Det var også en af grundene til, at JYSK for et år siden testede et nyt inspirationskoncept i JYSKs butikker i Danmark, Sverige og Polen. Efter gode erfaringer udvides konceptet nu til knap 750 butikker i syv lande: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tjekkiet og Ungarn.

”Vores test var en stor succes, dels fordi vi fik solgt en masse af de udvalgte varer, men også fordi vi er blevet bekræftet i, at kunderne virkelig gerne vil inspireres, når de besøger vores butikker eller følger os på Facebook eller Instagram. Den opgave kan det her koncept være med til at løse, og derfor udvider vi det nu til endnu flere lande,” siger Katrine Kruuse, Range & Design Manager i JYSK.

Konceptet går under titlen Scandinavian Mood og består af udvalgte varer, som er håndplukket efter tidens trends, og som udstilles samlet på en central placering i butikkerne og promoveres i tilbudsaviser og på sociale medier.

”Konceptet gør det let for kunderne at se, hvordan man kan sammensætte varer fra vores faste sortiment og skabe en moderne og skandinavisk stemning i hjemmet,” siger Katrine Kruuse.

Kollektion fornyes fire gange om året

Udvalget af produkter fornyes fire gange om året, så kollektionen hele tiden følger tendenserne inden for boligindretning.

”Når varerne blot står på hylderne, kan det være svært at se, hvordan de lige kan passe sammen. Med Scandinavian Mood-konceptet viser vi i butikkerne og på de sociale medier sammenhængen på tværs af vores sortiment, og vi synliggør helt konkret det skandinaviske design, som er den røde tråd i vores identitet,” siger Katrine Kruuse.

Ved at tilbyde kunderne inspiration både i butikker og på de sociale medier forventer JYSK at kunne slå to fluer med ét smæk.

”Vi tror på, at vi ved løbende at forny vores inspirationskoncept kan få vores nuværende kunder til at kigge forbi deres lokale butik lidt oftere. Samtidig forventer vi på de sociale medier at nå ud til nye målgrupper, som endnu ikke har JYSK på radaren, når det gælder boligindretning,” siger Katrine Kruuse.

Fakta om Scandinavian Mood

  • Det nye inspirationskoncept Scandinavian Mood lanceres 1. november 2016 i syv lande
  • De syv lande er: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tjekkiet og Ungarn
  • Formålet er at inspirere kunderne til, hvordan de nemt kan sammensætte varer fra JYSKs sortiment og skabe en moderne, skandinavisk stemning i hjemmet
  • Konceptet består af udvalgte varer på tværs af forskellige varegrupper, som er sammensat efter tidens trends inden for boligindretning
  • Kollektionen af varer udstilles i knap 750 butikker og promoveres i tilbudsaviser og på de sociale medier Facebook og Instagram

Fakta om første kollektion

  • Første kollektion i det nye inspirationskoncept lanceres 1. november 2016
  • Kollektionen består af følgende varer:
    • Bakkebord BAKKEBJERG Ø40 cm hvid/natur
    • Dekorationsbogstaver ASNAN H6 cm træ
    • Kurv AAMUND Ø40xH42 cm natur/sort
    • Fyrfadsstage KRESTIAN Ø6xH8 cm ass.
    • Fyrfadsstage HALFDAN Ø11xH12 cm ass.
    • Skål FRIDOLIN Ø16xH8 cm keramik ass.
    • Lanterne GUDMAND B14xL14xH18 cm ass.
    • Lanterne VALDEMAR Ø19xH24cm sølv
    • Pyntepude LUNDALM 40x60 cm sort/hvid
    • Pyntepude REINMJELT 45x45 cm hvid/sort
    • Sengesæt DICTE KRONBORG

Se hele kollektionen her >>

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra JYSK:


Digitalt lykkehjul er lykken for JYSK
Åbningssucces i Belgien: Fjerde JYSK-butik på vej
JYSK fejrer rejsegilde på hovedkontoret
Lars Larsen indtog Belgien
JYSK giver salgstips til Red Barnet
Lars Larsen åbner citybutik i Aarhus, hvor det hele begyndte
Skive får en af Danmarks største JYSK-butikker
Lars Larsen Group præsenterer milliardoverskud
JYSK og Tradium fejrer 25 år med elevuddannelse
Elever overtager JYSK-butikker
Lars Larsen klipper snoren til første citybutik i Jylland
JYSK ny hovedsponsor for Silkeborg-Voel KFUM
JYSK åbner i to nye lande
Butiksansatte belønnes for godt JYSK-år
JYSK fortsætter sin fremgang
Massiv interesse for Cyber Monday i JYSK
JYSK forventer rekordomsætning på Black Friday
Her er Jysk's bedste distriktschef, store manager trainee og elev
JYSK lukker alle butikker
JYSKs ledelse passer butikker
JYSK lancerer globalt sortiment på nettet
Markant fremgang for JYSK Nordic
JYSK når milepæl i Polen
Lykkehjul giver digitalt boost til JYSK
JYSK åbner i Georgien
JYSK åbner ny butik i Vejle
JYSK leverer varmen til Kirkens Korshær
Stjernespækket kampagne giver JYSK-kunder ordet
JYSK tager første spadestik til udvidelse af distributionscenter
JYSK har valgt partner til 1,5 milliarder aviser
JYSK åbner på Malta
Nu åbner JYSK i Belgien
JYSK-medarbejdere er gladere end gennemsnittet
JYSK fordobler salget på nettet
JYSK genåbner i Vejle den 12. maj
320 JYSK-butikker får elektroniske hyldeforkanter
JYSKs kunder giver over 100.000 kroner til Red Barnet
JYSK NORDIC udvider IT-samarbejde med Netic
Klar med integration på JYSK
Elever overtager JYSK-butikker
JYSK søger over 100 elever
JYSK leverer nyt rekordresultat
Lars Larsen-kæder ny hovedsponsor for Red Barnet
Her er årets butik og årets medarbejdere i JYSK
JYSK afprøver nyt butiksdesign
JYSK og Kirkens Korshær indgår samarbejde
Red Barnet og JYSK samler ind til børn på flugt
Ny Communications & CSR Director hos JYSK NORDIC
JYSK åbner nyt butikskoncept
JYSK bliver sponsor i Bjerringbro-Silkeborg
For 111.111,11 kroner pastiller til handicapidrætten
Red Barnet og JYSK samler ind til Nepal
Lars Larsen køber stor møbelvirksomhed
JYSK åbner i land nummer 38
Tusindvis af elever skal til eksamen i JYSK
JYSK modtager arbejdsmiljøpris
JYSK NORDIC udvider IT-samarbejde med Netic

Om JYSK

JYSK er en international detailkæde, der sælger alt til boligen. Kæden er ejet af stifter Lars Larsen, der er kendt som landets førende købmand, som altid har et ’godt tilbud’.

I 1979 åbnede Lars Larsen sin første butik i Aarhus, hvor den i øvrigt stadig ligger. I dag findes der JYSK-butikker i en lang række lande rundt om i verden.

Læs mere på JYSK.dk


Kontakt
E-mail: kundeservice@jysk.com
Telefon: 89397500
Web: www.jysk.dk
Adresse: Sødalsparken 18
Postnummer: 8220
By: Brabrand

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk