Stjernespækket kampagne giver JYSK-kunder ordet


Dato: 13-09-2016 13:19:54
 

Med en ny, storstilet kampagne sætter JYSK fokus på kundernes egne vurderinger af kædens produkter

"Mere end 100.000 kunder har givet JYSK 4,5 ud af 5 stjerner."

Så enkelt er budskabet i JYSKs nye, internationale kampagne, som lanceres fra uge 38 i over 1.000 butikker på tværs af 18 lande.

Omdrejningspunktet for kampagnen er de vurderinger, som JYSKs kunder selv har givet kædens produkter, og som JYSK lægger helt åbent frem.

- Med vores nye kampagne lader vi kundernes egne oplevelser af produktkvaliteten tale for sig selv. Det, synes vi, er et virkelig stærkt budskab. Kunderne har selv købt den seng eller den pude, som de bagefter har givet stjerner på hjemmesiden, så andre kunder kan få en førstehåndsvurdering af kvaliteten, forklarer Michael Gade, marketingdirektør i JYSK.

Ud over at sætte fokus på, hvad kunderne selv mener om produkterne, vil JYSK med kampagnen også vise bredden i kædens sortiment, der dækker alt til boligen. I forbindelse med kampagnen lancerer JYSK også en lang række nye produkter, især møbler, pynteting og sengetøj.

Højt gennemsnit kræver gode vurderinger
I vurderingen af produkterne kan kunderne give fra én til fem stjerner. Det har JYSKs kunder gjort flere end 100.000 gange, og gennemsnittet af alle anmeldelserne er landet på 4,5 ud af 5 stjerner.

- Vi er selvfølgelig umådeligt tilfredse med det flotte resultat og det store antal anmeldelser. Og så betyder det jo bare alt for troværdigheden, at det er vores kunder og ikke os selv, der har vurderet kvaliteten, siger Michael Gade.

Gennemsnittet på 4,5 ud af 5 stjerner dækker naturligt nok over både gode og dårlige anmeldelser. Men hos JYSK er marketingdirektøren alligevel glad for, at så mange kunder har taget sig tid til at vurdere et produkt efter køb.

- Man behøver ikke en doktorgrad i statistik for at forstå, at der skal virkelig mange positive anmeldelser til for at nå så højt et gennemsnit. Og de kritiske vurderinger sætter vi skam også pris på, for dem bruger vi til hele tiden at kunne forbedre vores produkter og sortiment, fortæller Michael Gade.

Kampagnen lanceres i uge 38 under titlen JYSK Favourites og bliver rullet ud til over 1.000 JYSK-butikker på tværs af 18 lande, ligesom kampagnen får liv i tilbudsaviser, online og på tv.

Fakta om JYSK Favourites

  • JYSK Favourites lanceres fra uge 38 i over 1.000 butikker på tværs af 18 lande.
  • De 18 lande er: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tjekkiet, Ungarn, Holland, Slovakiet, Storbritannien, Slovenien, Kroatien, Bosnien-Herzegovina, Serbien, Ukraine, Bulgarien, Rumænien og Grækenland.
  • Kampagnen følger i fodsporene på den succesfulde JYSK Apartment-kampagne fra 2015, hvor en hel lejlighed blev indrettet kun med produkter fra JYSKs brede sortiment.
  • Kampagnens hovedbudskab er: "Mere end 100.000 kunder har givet JYSK 4,5 ud af 5 stjerner".
  • 4,5 er gennemsnittet af stjerner fra over 100.000 online kundeanmeldelser af JYSKs produkter.
  • Kampagnen får sit eget subsite på JYSK.dk/JYSK-Favourites, hvor kunderne kan deltage i konkurrencer ved at stemme på deres favorit af to udvalgte produkter, indretninger, stilarter mv.
  • Kampagnen markedsføres både offline (annoncer, tilbudsaviser, outdoor) og online (nyhedsbreve, blogs, bannerannoncer, YouTube, Facebook og Instagram).

Kampagnen får også liv i butikkerne, hvor der løbende indrettes udstillinger af de aktuelle varer fra kampagnen.

Om JYSK

JYSK GROUP har et skandinavisk udgangspunkt: Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK GROUP over 2.300 butikker og 20.000 medarbejdere i 43 lande. I Tyskland og Østrig er navnet Dänisches Bettenlager - i resten af verden JYSK. JYSK GROUP ønsker at være et godt tilbud for alle og har en ambition om at blive udbredt i hele verden. Bag JYSK GROUP står stifter og ejer Lars Larsen, der blandt andet også ejer møbelkæderne Bolia.com, IDEmøbler og ILVA. Den samlede omsætning i LARS LARSEN GROUP er på 25 milliarder kroner.

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra JYSK:


JYSK runder 2.500 butikker
Verdenspremiere i Holbæk på JYSKs nye butiksoplevelse
JYSK donerer varme nødvendigheder til Kirkens Korshær
Digitalt lykkehjul er lykken for JYSK
Åbningssucces i Belgien: Fjerde JYSK-butik på vej
JYSK fejrer rejsegilde på hovedkontoret
Lars Larsen indtog Belgien
JYSK giver salgstips til Red Barnet
Lars Larsen åbner citybutik i Aarhus, hvor det hele begyndte
Skive får en af Danmarks største JYSK-butikker
Lars Larsen Group præsenterer milliardoverskud
JYSK og Tradium fejrer 25 år med elevuddannelse
Elever overtager JYSK-butikker
Lars Larsen klipper snoren til første citybutik i Jylland
JYSK ny hovedsponsor for Silkeborg-Voel KFUM
JYSK åbner i to nye lande
Butiksansatte belønnes for godt JYSK-år
JYSK fortsætter sin fremgang
Massiv interesse for Cyber Monday i JYSK
JYSK forventer rekordomsætning på Black Friday
Her er Jysk's bedste distriktschef, store manager trainee og elev
JYSK lukker alle butikker
JYSK skruer op for inspirationen
JYSKs ledelse passer butikker
JYSK lancerer globalt sortiment på nettet
Markant fremgang for JYSK Nordic
JYSK når milepæl i Polen
Lykkehjul giver digitalt boost til JYSK
JYSK åbner i Georgien
JYSK åbner ny butik i Vejle
JYSK leverer varmen til Kirkens Korshær
JYSK tager første spadestik til udvidelse af distributionscenter
JYSK har valgt partner til 1,5 milliarder aviser
JYSK åbner på Malta
Nu åbner JYSK i Belgien
JYSK-medarbejdere er gladere end gennemsnittet
JYSK fordobler salget på nettet
JYSK genåbner i Vejle den 12. maj
320 JYSK-butikker får elektroniske hyldeforkanter
JYSKs kunder giver over 100.000 kroner til Red Barnet
JYSK NORDIC udvider IT-samarbejde med Netic
Klar med integration på JYSK
Elever overtager JYSK-butikker
JYSK søger over 100 elever
JYSK leverer nyt rekordresultat
Lars Larsen-kæder ny hovedsponsor for Red Barnet
Her er årets butik og årets medarbejdere i JYSK
JYSK afprøver nyt butiksdesign
JYSK og Kirkens Korshær indgår samarbejde
Red Barnet og JYSK samler ind til børn på flugt
Ny Communications & CSR Director hos JYSK NORDIC
JYSK åbner nyt butikskoncept
JYSK bliver sponsor i Bjerringbro-Silkeborg
For 111.111,11 kroner pastiller til handicapidrætten
Red Barnet og JYSK samler ind til Nepal
Lars Larsen køber stor møbelvirksomhed
JYSK åbner i land nummer 38
Tusindvis af elever skal til eksamen i JYSK
JYSK modtager arbejdsmiljøpris
JYSK NORDIC udvider IT-samarbejde med Netic

Om JYSK

JYSK er en international detailkæde, der sælger alt til boligen. Kæden er ejet af stifter Lars Larsen, der er kendt som landets førende købmand, som altid har et ’godt tilbud’.

I 1979 åbnede Lars Larsen sin første butik i Aarhus, hvor den i øvrigt stadig ligger. I dag findes der JYSK-butikker i en lang række lande rundt om i verden.

Læs mere på JYSK.dk


Kontakt
E-mail: kundeservice@jysk.com
Telefon: 89397500
Web: www.jysk.dk
Adresse: Sødalsparken 18
Postnummer: 8220
By: Brabrand

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk