Coop Danmark styrker sin planlægningsstrategi med RELEX


Dato: 15-08-2019 10:47:10
 

Coop Danmark øger kommunikation og gennemsigtighed imellem deres butikker og hovedkontoret for at forbedre vareforsyning og planogram implementering, mens de styrker deres position som en af Danmarks største detailvirksomheder.

København, 15 august, 2019. Coop Danmark, som bestyrer omkring 1100 butikker under Fakta, Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen kæderne, udvider deres partnerskab med RELEX Solutions, som er den førende virksomhed indenfor detailplanlægningsløsninger. RELEX skal understøtte Coop Danmarks arbejde med at skabe endnu bedre sammenhæng i deres planlægningsprocesser idet detail giganten implementerer RELEX’s On-the-Go butiksportal. Portalen er designet til at gøre det nemmere for medarbejdere i butik og på hovedkontor at samarbejde via en fælles platform.

Coop Danmark vil gerne forbedre styringen af deres vareforsyning og sikre højere planogram efterlevelse samt bedre kontrol ved brug af relevante KPI’er. Butiksportalen giver Coop Danmark en mere fleksibel og transparent platform, hvorved de bedre kan udnytte den ekspertise de har i butikkerne.

“Vi vil sikre at vores butikker og hovedkontoret har adgang til den samme information, så de kan kommunikere mere effektivt og planlægge butiksdisplays og varetilgængelighed på hylderne bedre”, siger Michael Duus, Business Process Owner, Coop Danmark. “Med en sammenhængende butiksportal, kan vores butikker bedre bringe relevant input til planlægningsprocessen, se og ændre forslag og produktattributter on-the-go, og gennemgå butik- og kategori- KPI’er. Dermed kan vi sikre at vi hele tiden forbedrer tilgængelighed og kundetilfredshed”.

RELEX leverer allerede løsninger til Coop Danmark til forecast og varestyring samt sortiment- og space planning.

“Coop har allerede opnået stort værdi ved at optimere deres processer og planlægning med RELEX” siger Søren Gram Christensen, Country Manager, Danmark, RELEX Solutions. “Ved lettere at føre know-how fra butikkerne til hovedkontoret og understøtte samarbejdet mellem teams, kan Coop Danmark forbedre deres præcision yderligere, hvilket vil resultere i bedre varetilgængelighed og øget kundetilfredshed”.

“Vi er taknemmelige over den tillid Coop Danmark har vist os og vores løsning, og er stolte over at forme fremtiden indenfor detailplanlægning sammen”, afslutter Søren Gram Christensen, Country Manager, Danmark, RELEX Solutions.

For mere information kontakt:

Rikke Diget Fuglsang
Marketing Koordinator, RELEX Solutions
Telefon: 26 21 33 93
E-mail: Rikke.diget@relexsolutions.com

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra RELEX Solutions:


Tid til "Living Retail": Hvordan følger vi med når forandring er den eneste konstant?
Nordic Nest samarbejder med RELEX for bedre at håndtere vækst
Matas vælger RELEX til at effektivisere deres Supply Chain
Case Derome: At sikre en succesfuld implementering og forandringsproces under hastig vækst
Amerikanske AutoZone samarbejder med RELEX Solutions om forecasting og optimering af vareforsyningen
RELEX Solutions opkøber Zenopt
Åhléns forstærker deres forsyningskæde med RELEX
Decision Science og pragmatisk artificial intelligence (AI) i detailbranchen

Om RELEX Solutions

RELEX Solutions leverer sammenhængende planlægningsløsninger til detailhandlere som giver enestående resultater for kunder i hele verden.

RELEX Solutions er dedikeret til at hjælpe virksomheder med at forbedre deres konkurrenceevne gennem lokaltilpassede sortimenter, profitabel indretning af butikslokaler, præcise forecast og automatisk genopfyldning samt optimeret arbejdsstyrke planlægning. Vores SaaS-løsninger leverer hurtig tilbagebetaling og kan bruges som en samlet detailplanlægningsløsning. Dette muliggør tværfunktionel optimering af kerneprocesserne: kategori, forsyningskæde og butiksdrift.

Vores ’unified planning solution’ tilpasser sig nemt til forandringer i drift og processer, uanset om du er en hurtigvoksende udfordrer eller et godt etableret internationalt selskab. RELEX gør det muligt for virksomheder at planlægge bedre, sælge mere og mindske spild, uanset hvor hurtigt markedet ændrer sig. Giv os din sværeste udfordring og vi vil hjælpe dig med at løse den.

Med vores detail ekspertise og innovative teknologi bygger vi stærke, varige og prisvindende partnerskaber med vores kunder. Succesen som vi opnår er altid i fællesskab med dem. Vi introducerer dig gerne for en RELEX-kunde efter dit valg, for en ærlig og uforpligtende vurdering af vores løsninger. Vi er et brand der er til at stole på og RELEX Solutions leverer løsninger til en stærkt voksende kundegruppe. Her i blandt flere førende virksomheder, som Coop Denmark, FTZ, WHSmith, Morrisons og Rossmann, og vi har kontorer i Nordamerika og Europa. 

Hold dig opdateret om de seneste trends i detail planlægning ved at subscribe til vores ’Monthly digest’ her

Læs mere RELEX Solutions her

 


Kontakt
E-mail: Soren.Christensen@relexsolutions.com
Telefon: Søren Gram Christensen (mobil: +45 23 66 18 82)
Web: www.relexsolutions.com
Adresse: Sankt Gertruds Stræde 5, 1. sal
Postnummer: 1120
By: København K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk