Åhléns forstærker deres forsyningskæde med RELEX


Dato: 21-06-2019 12:19:24
 

Åhléns sigter efter bedre synlighed, højere tilgængelighed og at sænke lagerbeholdningen

STOCKHOLM, 18 juni 2019 – Varehuset Åhléns har valgt RELEX Solutions’ AI-drevne løsning for at tage detailplanlægningen til næste niveau.

RELEX og Åhléns kommer til at fokusere på forretningsområderne skønhed og mode hos kædens 57 butikker og handelskanaler.

Åhléns overordnede mål er at effektivisere sine planlægningsprocesser og overvågningen af nøgletal, samt at forbedre forecasting og vareopfyldning. Dermed vil lagerbeholdningen sænkes, samtidig med at det øger lageromsætningen, forbedrer tillgængligheden og gør det muligt for personalet at fokusere på opgaver der skaber værdi for kunderne og forbedrer samarbejdet både internt og eksternt.

Implementeringen af den nye løsning begyndte med en specifikationsfase i slutningen af april, og projektteamet arbejder på at få gennemført implementeringen i løbet af efteråret 2019.

”RELEX har med deres ekspertise og teknologi indenfor detailplanlægning opbygget et godt ry,” siger Åhléns CIO, Ola Toresten. ”Vi blev imponeret af det de har opnået hos vores [Axel Johnson] søsterselskab KICKS, og derfor henvender vi os til RELEX for at sammensætte deres viden med vores og opnå samme imponerende resultat”.

”Dagens varehus må gøre lidt ekstra for sine kunder. Vores fremtid ligger i at kunne tilbyde en enestående kundeoplevelse, og RELEX kommer til at spille en vigtig rolle i dette”.

”Vi vil sørge for at effektivitet og nøjagtighed forbedres betydeligt i alle planlægningsprocesser, med en høj grad af automatisering og proaktivitet,” siger Joakim Hellman, Business Development Consultant i RELEX Solutions.

Læs mere om RELEX Solutions her

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra RELEX Solutions:


RELEX's Detail trends forudsigelser for 2020
Gik du glip af årets første konference for detailplanlæggere?
Urbanisering i en tid med Living Retail
Forandringsagenter i en tid med Living Retail: Magtskiftet
Årets første RELEX Live konference bliver i København
Tid til "Living Retail": Hvordan følger vi med når forandring er den eneste konstant?
Nordic Nest samarbejder med RELEX for bedre at håndtere vækst
Matas vælger RELEX til at effektivisere deres Supply Chain
Case Derome: At sikre en succesfuld implementering og forandringsproces under hastig vækst
Coop Danmark styrker sin planlægningsstrategi med RELEX
Amerikanske AutoZone samarbejder med RELEX Solutions om forecasting og optimering af vareforsyningen
RELEX Solutions opkøber Zenopt
Decision Science og pragmatisk artificial intelligence (AI) i detailbranchen

Om RELEX Solutions

RELEX Solutions er den førende udbyder af innovativ software til detailoptimering. Vores software er bygget til en tid med ’Living Retail’, hvor forandring er den eneste konstant, og dermed kan vi hjælpe detailhandlere med at tilpasse sig enhver fremtid hurtigere.

Vores cloud-baserede ’Living Retail Platform’ leverer pragmatisk AI på tværs at alle detailfunktioner og på en skala som med tiden nedbryder siloer, manglende fleksibilitet og ineffektivitet. Vi tilbyder en hurtig vej til værdiskabelse som bygger på et fundament af radikalt forbedret efterspørgsel forecasting og optimering af forsyningskæden. Vores kunder udnytter denne forbedret synlighed i forsyningskæden til at vinde adskillige fordele – optimering af plads og tilgængelighed på hylderne, mandskabsplanlægning, prissætning og kampagnestrategier, alt sammen tilgængeligt via en samlet platform.

I dag er RELEX en virksomhed i stærk vækst med +250 kunder som elsker os – spørg enhver af dem for en ærlig og individuel vurdering af vores team og softwareløsninger. Førende brands i Europa og Nordamerika stoler på RELEX. Heriblandt virksomheder såsom Coop Danmark, FTZ, Matas, Circle K, AutoZone og Home Depot.

Er du interesseret i at modtage supply chain planning ekspertise direkte i din mailbox? Så tilmeld dig vores månedlige content nyhedsbrev, hvor du kan følge med i de seneste trends

Læs mere RELEX Solutions her

 


Kontakt
E-mail: Soren.Christensen@relexsolutions.com
Telefon: Søren Gram Christensen (mobil: +45 23 66 18 82)
Web: www.relexsolutions.com
Adresse: Sankt Gertruds Stræde 5, 1. sal
Postnummer: 1120
By: København K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk