Nordic Nest samarbejder med RELEX for bedre at håndtere vækst


Dato: 10-10-2019 09:22:54
 

Nordic Nest, en hurtigt voksende e-handler indenfor indretning og skandinavisk design, har valgt RELEX Solutions til at støtte deres planlægningsprocesser.

Virksomheden tilbyder mere end 20.000 produkter, fra mere end 200 varemærker, på deres 10 hjemmesider verden over. Efter en stigning på 80% i årsomsætning, en omsætning på 225 millioner kroner i 2018, og med en forventet årlig tilvækst stod det klart for Nordic Nest, at deres ekspansion ikke var mulig med de nuværende manuelle planlægnings- og prognose processer.

Detailvirksomhedens CEO, Bank Bergström, ønsker at skræddersy Nordic Nest’s planlægning og forecasting for hver og en af deres hjemmesider, samt kunne automatisere størstedelen af sit ordrearbejde. Deres mål er at opnå bedre kommunikation mellem kollegaer og leverandører, samt en bedre tilgængelighed året rundt – især under kampagner.

”Den bedste form for udfordring man kan have, må være hurtig vækst” siger Andreas Elmqvist, CPO hos Nordic Nest. ”Men det betyder også, at vi må have effektive processer i brug, ellers risikerer vi at sidde fast. Efterspørgselsprognoser og planlægning er begge vigtige dele, når det kommer til at sikre fortsat operationel effektivitet. At tage et nyt system i brug som kan støtte vores planlæggere er derfor en forudsætning for vores fremtidige vækst.”

”Vi henvender os til RELEX for et system som tillader os at vækste, giver os fuld synlighed over vores virksomhed og giver vores medarbejdere mulighed for kreativ problemløsning i stedet for at skulle fokusere på rutinemæssige administrative opgaver.”

”I RELEX får vi muligheden for at løse nogle af de største problemer indenfor detailhandlen,” siger Mia Lindh, Project Manager hos RELEX Solutions. ”Den hurtige vækst som Nordic Nest oplever, giver os præcis nogle af de udfordringer som vi elsker at løse, og det er sjovt at få lov til at være en del af den næste fase i deres udvikling.”

 

 

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra RELEX Solutions:


Årets første RELEX Live konference bliver i København
Tid til "Living Retail": Hvordan følger vi med når forandring er den eneste konstant?
Matas vælger RELEX til at effektivisere deres Supply Chain
Case Derome: At sikre en succesfuld implementering og forandringsproces under hastig vækst
Coop Danmark styrker sin planlægningsstrategi med RELEX
Amerikanske AutoZone samarbejder med RELEX Solutions om forecasting og optimering af vareforsyningen
RELEX Solutions opkøber Zenopt
Åhléns forstærker deres forsyningskæde med RELEX
Decision Science og pragmatisk artificial intelligence (AI) i detailbranchen

Om RELEX Solutions

RELEX Solutions er den førende udbyder af innovativ software til detailoptimering. Vores software er bygget til en tid med ’Living Retail’, hvor forandring er den eneste konstant, og dermed kan vi hjælpe detailhandlere med at tilpasse sig enhver fremtid hurtigere.

Vores cloud-baserede ’Living Retail Platform’ leverer pragmatisk AI på tværs at alle detailfunktioner og på en skala som med tiden nedbryder siloer, manglende fleksibilitet og ineffektivitet. Vi tilbyder en hurtig vej til værdiskabelse som bygger på et fundament af radikalt forbedret efterspørgsel forecasting og optimering af forsyningskæden. Vores kunder udnytter denne forbedret synlighed i forsyningskæden til at vinde adskillige fordele – optimering af plads og tilgængelighed på hylderne, mandskabsplanlægning, prissætning og kampagnestrategier, alt sammen tilgængeligt via en samlet platform.

I dag er RELEX en virksomhed i stærk vækst med +250 kunder som elsker os – spørg enhver af dem for en ærlig og individuel vurdering af vores team og softwareløsninger. Førende brands i Europa og Nordamerika stoler på RELEX. Heriblandt virksomheder såsom Coop Danmark, FTZ, Matas, Circle K, AutoZone og Home Depot.

Er du interesseret i at modtage supply chain planning ekspertise direkte i din mailbox? Så tilmeld dig vores månedlige content nyhedsbrev, hvor du kan følge med i de seneste trends

Læs mere RELEX Solutions her

 


Kontakt
E-mail: Soren.Christensen@relexsolutions.com
Telefon: Søren Gram Christensen (mobil: +45 23 66 18 82)
Web: www.relexsolutions.com
Adresse: Sankt Gertruds Stræde 5, 1. sal
Postnummer: 1120
By: København K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk