Danske forbrugere benytter i stigende grad blogs og Youtube til at søge inspiration og viden inden et køb. Er din virksomhed god nok til at udnytte mulighederne?
77 % af danskerne over 12 år har en profil på et socialt medie, hvilket betyder, at blogs, YouTube og andre sociale kanaler er kommet for at blive.
Sociale medier er i stigende grad medieplatforme, hvor flere og flere forbrugere søger inspiration og viden forud for et køb. Er din virksomhed der, hvor den skal være?
Dansk Erhverv, Gonzo Media og Advice sætter fokus på blogs og Youtube, der er to medieplatforme, som især yngre segmenter orienterer sig imod. Du vil få en konkret gennemgang af platformenes muligheder med konkrete eksempler og værktøjer. Derudover vil arrangementet også sætte fokus på markedsføringsloven og reglerne for markedsføring på sociale medier.
23. maj 2017
Program
Kl. 09.00
Velkomst af Dansk Erhverv
Kl. 09.05
Blogsamarbejder som strategisk PR-disciplin
v/senior advisor Kristina Rasmussen, Advice, consultant Marie Louise Plenborg, Advice og indehaver Mette-Marie Lei Lange, livsstilsbloggen Twinpeaks.
Kl. 09.50
Jura på sociale medier
v/advokat og chefkonsulent Martin Jørgensen, Dansk Erhverv
Kl. 10.10
Pause og networking
Kl. 10.30
YouTube som markedsføringsplatform
v/Martin Wiinholt, CEO, Gonzo Media
Overblik over YouTube som platform:
Kl. 11.15
Spørgetid - og tak for i dag
>> LÆS MERE ELLER TILMELD DIG HER
Om Dansk Erhverv
Dansk Erhverv er erhvervsorganisation og arbejdsgiverforening for fremtidens erhverv. Dansk Erhverv repræsenterer 17.000 virksomheder og 100 brancheorganisationer inden for handel, rådgivning og videnservice, oplevelse og velfærd og transport.
Handelsmarkedet i Dansk Erhverv samler størstedelen af danske virksomheder og brancheforeninger inden for detail- og engroshandel i et stærkt fællesskab. Målet for Dansk Erhverv er, at det skal være attraktivt at drive handelsvirksomhed i Danmark. Vi arbejder dagligt for at skabe de bedst mulige rammer for handelsvirksomhederne, så de har gode forudsætninger for innovation, udvikling og vækst på det nationale og internationale marked
Vision og Mission
Det er Dansk Erhvervs vision at være den mest betydningsfulde politiske repræsentant og foretrukne rådgiver for erhvervslivet. Det er Dansk Erhvervs mission at skabe konkurrencekraft for vores virksomheder i en globaliseret økonomi. Dansk Erhverv varetager virksomhedernes politiske interesser over for alle relevante myndigheder.
Landets førende rådgivning
Dansk Erhvervs konsulenter og advokater er landets førende inden for en lang række af de udfordringer, som handelsvirksomhederne skal håndtere i hverdagen. Vi er rustet til at give den bedst mulige rådgivning, uanset om der er tale om arbejdsretslige spørgsmål, erhvervsjura, arbejdsmiljøregler eller HR- og ledelsesspørgsmål.
Medlemsfordele
Som medlem af Dansk Erhverv kan du – alt efter medlemskabstype – trække frit på Handelsmarkedets rådgivning.
>> Læs mere her om medlemsskabstyperne og Dansk Erhvervs rådgivningstilbud.