Førende sportskæde: Vi skal altid være, hvor kunderne er


Dato: 01-12-2021 13:45:02
 

Danmarks største kæde af sportsbutikker, Sportmaster, har fra efteråret 2021 indgået en  amarbejdsaftale med landets største indkøbsfællesskab, Forbrugsforeningen.

Det betyder, at foreningens 300.000 kortholdere nu får mulighed for at optjene bonus, når de køber sportstøj og sportsartikler i Sportmasters 75 butikker.

”Vi skal være der, hvor kunderne er, så vi er rigtig glade for, at samarbejdet med Forbrugsforeningen nu er en realitet,” siger Sportmasters administrerende direktør siden januar 2020, Andreas Holm, og uddyber:

”Jeg synes, vi står et stærkt sted lige nu. Vi arbejder hele tiden med at nedbryde købsbarrierer for vores kunder gennem nye tekniske og kommercielle løsninger, og her er Forbrugsforeningens 230.000 medlemsfamilier et vigtigt aktiv, når vi skal indfri vores mission om at levere gode produkter, løsninger og rådgivning til alle i Danmark, der ønsker at dyrke sport, uanset på hvilket niveau”.

Hos Forbrugsforeningen deler markedschef Peter Nyrop glæden over det nye samarbejde med Sportmasters direktør. ”Vi er Danmarks største indenlandske betalingskort, næst efter Dankortet, så vores medlemmer skal selvfølgelig også have mulighed for at optjene bonus, når de besøger butikkerne hos Danmarks største kæde af sportstøj og sportsartikler,” siger han.

Bonus og kundeklub supplerer hinanden

Så nu får Sportmasters kunder altså mulighed for at optjene bonus, når de besøger en af kædens 75 butikker, fx for at få personlig rådgivning om hvilke løbesko der passer bedst til ambitionerne.
Samarbejdet mellem Sportmaster og Forbrugsforeningen er etableret side om side med den landsdækkende sportskædes eksisterende kundeklub, hvor medlemmerne kan købe sportsartikler og tøj til mænd, kvinder og børn til ekstra attraktive priser.

”Vi har lavet en aftale, der betyder, at kunderne kan kombinere fordelene ved at være med i vores kundeklub med muligheden for at optjene kontant bonus. Vi har allerede fat i mange danskere gennem kundeklubben, og jeg ser Forbrugsforeningen som et godt supplement, der kan bringe os i kontakt med endnu flere,” siger Andreas Holm, som også peger på en ekstra pointe ved det nye samarbejde:

”Vi er selvfølgelig glade for aftalen af kommercielle grunde, og fordi den er god for vores kunder, men også fordi Forbrugsforeningen jo repræsenterer nogle gode danske værdier i form af traditionen med at slutte sig sammen i en 100% medlemsejet forening med et fælles formål,” slutter han.

---------------------

Sig JA TAK til flere loyale kunder som køber mere end gennemsnittet

Det er let at blive partner i Danmarks største indkøbsforening. Hvis du har en Dankort-forbindelse, klarer Forbrugsforeningen resten, og der er intet transaktionsgebyr til NETS på Forbrugsforeningens betalingskort. Du skal bare tage godt imod flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet. Se proceduren trin for trin her: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 (10.00 - 16.00) eller skrive til salg@fbf.dk

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra Forbrugsforeningen:


Ny undersøgelse: Dette loyalitetskoncept har Danmarks mest loyale kunder
Ny stærk konkurrencefordel til Forbrugsforeningens samarbejdspartnere
Sådan øger butikker og webshops forårsomsætningen
Gør din forretning til et aktivt tilvalg - så tiltrækker og fastholder du flere loyale kunder som køber mere
Kender du de 5 gode grunde til at blive partner i Forbrugsforeningen?
Vigtigere end nogensinde at tiltrække og fastholde flere loyale kunder
Sådan tænkte Forbrugsforeningen kreativt og hjalp sine samarbejdspartnere i en svær tid
Forårsudgaven af effektivt annoncemedie er klar
Måltidskasserne boomer
Omsætningsrekord og medlemsfremgang i Danmarks største indkøbsforening
Partnere vender tilbage, når kunderne siver til konkurrenten
Sådan får du ekstra digitale kontaktpunkter og adgang til flere købestærke kunder
Medlemsblad understøtter medlemmernes loyalitet
Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

Om Forbrugsforeningen

Forbrugsforeningen er et stærkt loyalitetskoncept, der samarbejder med flere end 4.000 fysiske butikker og heraf 500 webshops, som gennem samarbejdet får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe, der kommer oftere og køber mere, når de kan anvende Forbrugsforeningens betalingskort. 

Forbrugsforeningen er en kundeklub med veldokumenteret effekt. Som partner kan du få flere loyale kunder, som ikke bare har større basketsize og højere frekvens, men også er mindre prisfølsomme. Ifølge foreningens egne data handler medlemmerne op til 12-100% oftere og kommer op til 18-57% mere i indkøbskurven end gennemsnittet.

I CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’ (2023) kom Forbrugsforeningen (i lighed med en tilsvarende undersøgelse fra 2015 og 2016) på NPS-førstepladsen, senest med en Net Promotor Score på 43.

Desuden fremgik det af undersøgelsen, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen gav udtryk for, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.

Forbrugsforeningen er Danmarks ældste og største medlemsejede kundeklub. Foreningen er en del af den danske andelsbevægelse og har siden har siden 1886 skaffet fordele til foreningens medlemmer samt omsætning til de tilknyttede danske butikker og webshops.

Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu


Kontakt
E-mail: fbf@fbf.dk
Telefon: 33 18 86 20
Web: www.forbrugsforeningen.dk
Adresse: Knabrostræde 12
Postnummer: 1210
By: København. K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk