Bonuspoint og rabatter på køb via Dankort, nærmest uanset hvor man handler. Lyder det som en drøm?
Måske for den slags forbrugere, der ikke tænker specielt meget over, hvor de handler, eller om der følger en eller anden form for rabatpoint med. Dem, der oftest bare lige smutter ind i den butik, de tilfældigvis kommer forbi. Dem der altid klikker på en af de webshops, som står øverst i Google i denne uge.
Ligegyldighed koster omsætning
For dem er det selvfølgelig meget smart, at Dankortet af og til også giver rabatter eller point af en slags. De behøver hverken holde øje med hvor eller hvor meget. På den måde, bliver det tilfældigt, hvor man lægger sine forbrugskroner. Den ene butik, restaurant eller webshop kan være lige så god som den anden.
“Og det er jo lige præcis problemet for alle de forretningsdrivende, som er bevidste om, at det er vigtigere end nogensinde at tiltrække og kræse for de loyale kunder”, siger markedschefen hos Danmarks største indkøbsfællesskab, Forbrugsforeningen.
Kunder der kommer oftere og køber mere
Indrapporterede data fra eksisterende partnere hos Forbrugsforeningen taler deres eget tydelige sprog. De viser, at det er en klog strategi for professionelle handelsfolk, at vælge et langtidsholdbart og gennemskueligt bonuskoncept, som gør det tydeligt for kunderne, hvor og hvor meget de får i kontant bonus.
“De butikker, som samarbejder med Forbrugsforeningen, har gode grunde til at være tilfredse. De får adgang til 300.000 loyale kunder/kortholdere, som øger deres basket size med 18-37 % - og deres købsfrekvens med typisk 15-25 %, i enkelte tilfælde helt op til 100 %”, fortæller Peter Nyrop.
Kontant bonus og tilfredse kunder
Kundernes bevidste tilvalg af Forbrugsforeningens samarbejdspartnere, tyder på at rigtig mange forbrugere værdsætter den letforståelige og gennemskuelige model med kontant bonus, som de automatisk optjener på alle varer hver gang de handler.
“Vores medlemmer opsøger og tilvælger i stort omfang aktivt de butikker og webshops, hvor de kan få kontant bonus via deres kort hos Forbrugsforeningen. Det kan vi se af vores kundestrøms-data fra 225.000 medlemsfamilier - dataanalyser som vi i øvrigt anvender til at optimere kundestrømme, synlighed og dermed omsætningen hos vores partnere,” oplyser Peter Nyrop.
94% af Forbrugsforeningens medlemmer er tilfredse, eller meget tilfredse med deres medlemskab. Og tilfredse forbrugere er som bekendt forudsætningen for at skabe loyale kunder.
---------------------
Sig JA TAK til godt selskab og flere loyale kunder i webshoppen og butikken
Det er let at blive partner i Danmarks største indkøbsforening. Hvis du har en Dankort-forbindelse, klarer Forbrugsforeningen resten, og der er intet transaktionsgebyr til NETS på medlemskortet. Du skal bare tage godt imod flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet. Se proceduren trin for trin her: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen
Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 (9.30 - 16.00) eller skrive til salg@fbf.dk
Om Forbrugsforeningen
Forbrugsforeningen er et stærkt loyalitetskoncept, der samarbejder med flere end 4.000 fysiske butikker og heraf 500 webshops, som gennem samarbejdet får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe, der kommer oftere og køber mere, når de kan anvende Forbrugsforeningens betalingskort.
Forbrugsforeningen er en kundeklub med veldokumenteret effekt. Som partner kan du få flere loyale kunder, som ikke bare har større basketsize og højere frekvens, men også er mindre prisfølsomme. Ifølge foreningens egne data handler medlemmerne op til 12-100% oftere og kommer op til 18-57% mere i indkøbskurven end gennemsnittet.
I CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’ (2023) kom Forbrugsforeningen (i lighed med en tilsvarende undersøgelse fra 2015 og 2016) på NPS-førstepladsen, senest med en Net Promotor Score på 43.
Desuden fremgik det af undersøgelsen, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen gav udtryk for, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.
Forbrugsforeningen er Danmarks ældste og største medlemsejede kundeklub. Foreningen er en del af den danske andelsbevægelse og har siden har siden 1886 skaffet fordele til foreningens medlemmer samt omsætning til de tilknyttede danske butikker og webshops.
Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu