Gør din forretning til et aktivt tilvalg - så tiltrækker og fastholder du flere loyale kunder som køber mere


Dato: 12-04-2021 12:35:19
 

Bonuspoint og rabatter på køb via Dankort, nærmest uanset hvor man handler. Lyder det som en drøm?

Måske for den slags forbrugere, der ikke tænker specielt meget over, hvor de handler, eller om der følger en eller anden form for rabatpoint med. Dem, der oftest bare lige smutter ind i den butik, de tilfældigvis kommer forbi. Dem der altid klikker på en af de webshops, som står øverst i Google i denne uge.

Ligegyldighed koster omsætning

For dem er det selvfølgelig meget smart, at Dankortet af og til også giver rabatter eller point af en slags. De behøver hverken holde øje med hvor eller hvor meget. På den måde, bliver det tilfældigt, hvor man lægger sine forbrugskroner. Den ene butik, restaurant eller webshop kan være lige så god som den anden.

“Og det er jo lige præcis problemet for alle de forretningsdrivende, som er bevidste om, at det er vigtigere end nogensinde at tiltrække og kræse for de loyale kunder”, siger markedschefen hos Danmarks største indkøbsfællesskab, Forbrugsforeningen.

Kunder der kommer oftere og køber mere

Indrapporterede data fra eksisterende partnere hos Forbrugsforeningen taler deres eget tydelige sprog. De viser, at det er en klog strategi for professionelle handelsfolk, at vælge et langtidsholdbart og gennemskueligt bonuskoncept, som gør det tydeligt for kunderne, hvor og hvor meget de får i kontant bonus. 

“De butikker, som samarbejder med Forbrugsforeningen, har gode grunde til at være tilfredse. De får adgang til 300.000 loyale kunder/kortholdere, som øger deres basket size med 18-37 % - og deres købsfrekvens med typisk 15-25 %, i enkelte tilfælde helt op til 100 %”, fortæller Peter Nyrop.  

 

Kontant bonus og tilfredse kunder

Kundernes bevidste tilvalg af Forbrugsforeningens samarbejdspartnere, tyder på at rigtig mange forbrugere værdsætter den letforståelige og gennemskuelige model med kontant bonus, som de automatisk optjener på alle varer hver gang de handler.

“Vores medlemmer opsøger og tilvælger i stort omfang aktivt de butikker og webshops, hvor de kan få kontant bonus via deres kort hos Forbrugsforeningen. Det kan vi se af vores kundestrøms-data fra 225.000 medlemsfamilier - dataanalyser som vi i øvrigt anvender til at optimere kundestrømme, synlighed og dermed omsætningen hos vores partnere,” oplyser Peter Nyrop.

94% af Forbrugsforeningens medlemmer er tilfredse, eller meget tilfredse med deres medlemskab. Og tilfredse forbrugere er som bekendt forudsætningen for at skabe loyale kunder. 

 

---------------------

Sig JA TAK til godt selskab og flere loyale kunder i webshoppen og butikken

Det er let at blive partner i Danmarks største indkøbsforening. Hvis du har en Dankort-forbindelse, klarer Forbrugsforeningen resten, og der er intet transaktionsgebyr til NETS på medlemskortet. Du skal bare tage godt imod flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet. Se proceduren trin for trin her: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen

Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 (9.30 - 16.00) eller skrive til salg@fbf.dk

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra Forbrugsforeningen:


Sådan øger butikker og webshops forårsomsætningen
Kender du de 5 gode grunde til at blive partner i Forbrugsforeningen?
Vigtigere end nogensinde at tiltrække og fastholde flere loyale kunder
Sådan tænkte Forbrugsforeningen kreativt og hjalp sine samarbejdspartnere i en svær tid
Forårsudgaven af effektivt annoncemedie er klar
Måltidskasserne boomer
Omsætningsrekord og medlemsfremgang i Danmarks største indkøbsforening
Partnere vender tilbage, når kunderne siver til konkurrenten
Sådan får du ekstra digitale kontaktpunkter og adgang til flere købestærke kunder
Medlemsblad understøtter medlemmernes loyalitet
Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

Om Forbrugsforeningen

Forbrugsforeningen er end del af den danske andelsbevægelse og har i mere end 134 år skaffet fordele til foreningens medlemmer og omsætning til de tilknyttede danske butikker.

I dag samarbejder flere end 4.000 fysiske butikker og 500 webshops med Forbrugsforeningen. Det gør de, fordi de får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe og et loyalitetsprogram med dokumenteret virkning.

Forbrugsforeningen vækster år for år og havde pr. 31. december 2019 flere end 225.000 medlemshusstande i Danmark.

Tilfredse medlemmer, der kommer oftere og køber mere
Som partner kan du få flere loyale kunder, der ikke alene har en større basketsize og frekvens men også er mindre prisfølsomme. I følge foreningens partnere, handler Forbrugsforeningens medlemmer op til 25% oftere og kommer op til 38% mere i indkøbskurven.

Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu


Kontakt
E-mail: fbf@fbf.dk
Telefon: 33 18 86 20
Web: www.forbrugsforeningen.dk
Adresse: Knabrostræde 12
Postnummer: 1210
By: København. K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk