Måltidskasserne boomer


Dato: 14-04-2020 09:46:51
 

Der bliver leveret masser af mad til døren lige nu!

Mange brancher og handlende har det mere end svært for tiden på grund af restriktioner og lukninger, men på ét område er der travlt: Leverandører af måltidskasser og færdigretter, som bliver bragt til døren eller kan hentes klar til brug, har ekstra meget at se til.

Budskabet “Nem mad i en travl hverdag” er lige nu ændret til “En anderledes hverdag, hvor der også skal god og varieret mad på bordet”. Pludselig er der mange hjemme - og alle skal fodres af flere gange om dagen.

Hos Danmarks største indkøbsforening, Forbrugsforeningen, kan 225.000 medlemsfamilier bestille måltidskasser og færdigretter online hos partnere som Skagenfood, Homemate, MåltidsBoxen, Simple Feast, Bilka Mad ud af Huset og RetNemt.

På den måde bliver hverdagen, trods alt, lidt lettere. Både for alle dem af foreningens medlemmer , der stadig tager på arbejde i samfundskritiske funktioner - fx sundheds- og plejepersonale, politifolk, chauffører og ansatte i dagligvarehandlen. Og for alle dem, der skal klarer møder, undervisning og andre arbejdsopgaver hjemmefra.

Enkelthed og smidighed er afgørende

Måltidskasser er en kategori i vækst. Det var allerede tilfældet før Coronavirus vendte op og ned på de fleste danskeres hverdag. Men det er også et område med benhård kamp om markedsandele og kunder der forventer, at alt bare fungerer. Ellers er det jo ikke convenience.

Når der er gang i butikken, er det ekstra vigtigt, at logistik og betalingstransaktioner fungerer problemløst, så partnerne får deres løft i omsætningen og kunderne deres bonus, understreger en af Forbrugsforeningens samarbejdspartnere, administrerende direktør i RetNemt.dk, Klaus Toft:

“Vi samarbejder med Forbrugsforeningen om levering af måltidskasser med bonus til foreningens medlemmer. For RetNemt.dk har det fra starten været vigtigt at samarbejdet fungerer så enkelt og smidigt som muligt. Omsætningen er støt steget år for år og medlemmernes gennemsnitlige basket er større end hos vores øvrige kunder”, fortæller Klaus Toft.

Leverer du også måltidskasser eller anden convenience?

Det er let at blive partner i Danmarks største indkøbsforening. Hvis du har en Dankort-forbindelse, klarer vi resten. Du skal bare tage godt imod flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet.

Se mere her: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen

Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 (9.30 - 16.00) eller skrive til salg@fbf.dk

 

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra Forbrugsforeningen:


Ny undersøgelse: Dette loyalitetskoncept har Danmarks mest loyale kunder
Førende sportskæde: Vi skal altid være, hvor kunderne er
Ny stærk konkurrencefordel til Forbrugsforeningens samarbejdspartnere
Sådan øger butikker og webshops forårsomsætningen
Gør din forretning til et aktivt tilvalg - så tiltrækker og fastholder du flere loyale kunder som køber mere
Kender du de 5 gode grunde til at blive partner i Forbrugsforeningen?
Vigtigere end nogensinde at tiltrække og fastholde flere loyale kunder
Sådan tænkte Forbrugsforeningen kreativt og hjalp sine samarbejdspartnere i en svær tid
Forårsudgaven af effektivt annoncemedie er klar
Omsætningsrekord og medlemsfremgang i Danmarks største indkøbsforening
Partnere vender tilbage, når kunderne siver til konkurrenten
Sådan får du ekstra digitale kontaktpunkter og adgang til flere købestærke kunder
Medlemsblad understøtter medlemmernes loyalitet
Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

Om Forbrugsforeningen

Forbrugsforeningen er et stærkt loyalitetskoncept, der samarbejder med flere end 4.000 fysiske butikker og heraf 500 webshops, som gennem samarbejdet får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe, der kommer oftere og køber mere, når de kan anvende Forbrugsforeningens betalingskort. 

Forbrugsforeningen er en kundeklub med veldokumenteret effekt. Som partner kan du få flere loyale kunder, som ikke bare har større basketsize og højere frekvens, men også er mindre prisfølsomme. Ifølge foreningens egne data handler medlemmerne op til 12-100% oftere og kommer op til 18-57% mere i indkøbskurven end gennemsnittet.

I CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’ (2023) kom Forbrugsforeningen (i lighed med en tilsvarende undersøgelse fra 2015 og 2016) på NPS-førstepladsen, senest med en Net Promotor Score på 43.

Desuden fremgik det af undersøgelsen, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen gav udtryk for, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.

Forbrugsforeningen er Danmarks ældste og største medlemsejede kundeklub. Foreningen er en del af den danske andelsbevægelse og har siden har siden 1886 skaffet fordele til foreningens medlemmer samt omsætning til de tilknyttede danske butikker og webshops.

Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu


Kontakt
E-mail: fbf@fbf.dk
Telefon: 33 18 86 20
Web: www.forbrugsforeningen.dk
Adresse: Knabrostræde 12
Postnummer: 1210
By: København. K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk