”Et solidt koncept med loyale medlemmer.” Sådan karakteriserer en af folkene bag CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’, Per Østergaard Jacobsen, direktør i Efficiens og ekstern lektor hos CBS, det loyalitetskoncept, der fik den nye 2023-undersøgelses højeste Net Promotor Score (NPS).
Resultaterne af undersøgelsen, der er en gentagelse af en tilsvarende dataindsamling og analyse i 2015, er netop blevet offentliggjort, og de pæne ord gælder et af Danmarks ældste loyalitetskoncepter, Forbrugsforeningen, som i lighed med 2015 og 2016 også denne gang lagde sig på førstepladsen med en NPS på 43.
”Vi er stolte og ydmyge over, at vi åbenbart har undersøgelsens største andel af medlemmerne, som proaktivt vil anbefale andre at melde sig ind i Forbrugsforeningen for at kunne optjene bonus og spare penge på alt det, de alligevel køber,” siger Administrerende Direktør Finn Borgquist.
Han fremhæver også et par af undersøgelsen andre positive resultater, som kan bekræfte Forbrugsforeningens samarbejdspartnere i, at de er en del af et stærkt loyalitetskoncept, som er godt for deres forretning:
· Et partnerskab med Forbrugsforeningen giver adgang til Danmarks mest loyale forbrugere, og 230.000 medlemshusstande, der bruger deres kort hyppigt.
· Tre ud af fire (76%) af medlemmerne angiver, at de handler i butikker med mulighed for at optjene bonus, før de går andre steder hen.
· Medlemmerne bruger deres kort hyppigt. Forbrugsforeningen kom ind på en flot 2.plads, da CBS spurgte undersøgelsens deltagere, hvilket betalingskort de bruger oftest. Førstepladsen tilfaldt dagligvarekæden Coop.
En høj grad af loyalitet
”At tre ud af fire medlemmer af Forbrugsforeningen ifølge undersøgelsen typisk kigger hos en af de forretninger, der samarbejder med foreningen, før de ser sig om andre steder, det må man sige er en høj grad af loyalitet. Dér ligger Forbrugsforeningen i toppen, som den højeste,” oplyser Per Østergaard Jacobsen.
Samtidig bemærker han, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen siger, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.
”Det er positivt for loyaliteten og medlemmernes oplevede værdi, for det er jo hele grundideen med Forbrugsforeningen. Desuden ser det også ud til at være en styrke, at det koster noget at være medlem, for så er man tilbøjelig til at bruge kortet oftere,” siger Per Østergaard Jacobsen.
’Loyalitet i turbulente tider’ er udarbejdet af Department of Marketing hos CBS i København på baggrund af data indsamlet december 2022 og januar 2023.
---------------------
Sig JA TAK til godt selskab og øget konvertering i webshoppen
Det er let at blive partner i Danmarks største indkøbsforening. Hvis du har en Dankort-forbindelse, klarer Forbrugsforeningen resten, og der er intet transaktionsgebyr til NETS på Forbrugsforeningens betalingskort. Du skal bare tage godt imod flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet. Se proceduren trin for trin her: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen
Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 (10.00 - 16.00) eller skrive til salg@fbf.dk.
Om Forbrugsforeningen
Forbrugsforeningen er et stærkt loyalitetskoncept, der samarbejder med flere end 4.000 fysiske butikker og heraf 500 webshops, som gennem samarbejdet får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe, der kommer oftere og køber mere, når de kan anvende Forbrugsforeningens betalingskort.
Forbrugsforeningen er en kundeklub med veldokumenteret effekt. Som partner kan du få flere loyale kunder, som ikke bare har større basketsize og højere frekvens, men også er mindre prisfølsomme. Ifølge foreningens egne data handler medlemmerne op til 12-100% oftere og kommer op til 18-57% mere i indkøbskurven end gennemsnittet.
I CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’ (2023) kom Forbrugsforeningen (i lighed med en tilsvarende undersøgelse fra 2015 og 2016) på NPS-førstepladsen, senest med en Net Promotor Score på 43.
Desuden fremgik det af undersøgelsen, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen gav udtryk for, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.
Forbrugsforeningen er Danmarks ældste og største medlemsejede kundeklub. Foreningen er en del af den danske andelsbevægelse og har siden har siden 1886 skaffet fordele til foreningens medlemmer samt omsætning til de tilknyttede danske butikker og webshops.
Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu