Omsætningsrekord og medlemsfremgang i Danmarks største indkøbsforening


Dato: 19-03-2020 11:25:08
 

11.500 nye medlemmer af Forbrugsforeningen i løbet af 2019 er et tydeligt tegn på, at stadig flere danske forbrugere har opdaget fordelen ved at optjene kontante bonuskroner, hver gang de køber ind hos en af de 4500 butikker og webshops, der allerede er partnere hos Danmarks største og bredeste indkøbsforening.

Sidste års tal fra Forbrugsforeningen bekræfter, at rigtig mange prisbevidste forbrugere foretrækker at handle de steder, hvor der er mulighed for at kombinere en god handel med en mærkbar og reel bonus, der automatisk bliver udbetalt en gang om året.

Indkøbsforeningen er nu oppe på 225.000 medlemsfamilier med i alt 300.000 betalingskort, der har samme status som Dankortet.

De 300.000 kort genererede i 2019 en samlet omsætning hos partnerne på 3,24 mia. kroner. Det er ny rekord. Godt 200 mio. kroner blev sendt retur til medlemmerne som kontante bonusser og fordele.

Et enkelt og transparent fordelskoncept

“Jeg tror, at forklaringen på at vi går frem, samtidig med at flere kæder lukker deres kundeklubber, er at både vores partnere og de mange forbrugere, vi har som medlemmer, værdsætter et enkelt og transparent fordelskoncept”, siger markedschef Peter Nyrop og uddyber:

“Parterne får synlighed, både digitalt og i vores blade, og betaler kun, når de rent faktisk har solgt noget. Forbrugerne får bonus på ALT, og de skal kun holde styr på ét kort, som gælder i mange tusinde butikker og webshops, fordelt på 150 forskellige brancher.”

At Forbrugsforeningens medlemmer er gode, loyale kunder er veldokumenteret gennem partnernes indrapporterede data. Loyalitetskonceptet, hvor medlemmerne optjener bonus hver gang de køber ind, øger besøgsfrekvensen hos partnerne med mellem 12 og 25 procent, enkelte tilfælde endda væsentligt højere.

Og ikke nok med at kunderne kommer oftere, de køber også mere: De 300.000 medlemmer lægger i gennemsnit 18 - 36 procent mere i kurven, end øvrige kunder.

Sådan får du flere loyale kunder

Det er let at blive partner i Danmarks største indkøbsforening. Hvis du har en Dankort-forbindelse, klarer vi resten. Du skal bare tage godt imod flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet.

Se mere her: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen

Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 (9.30 - 16.00) eller skrive til salg@fbf.dk
 

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra Forbrugsforeningen:


Ny undersøgelse: Dette loyalitetskoncept har Danmarks mest loyale kunder
Førende sportskæde: Vi skal altid være, hvor kunderne er
Ny stærk konkurrencefordel til Forbrugsforeningens samarbejdspartnere
Sådan øger butikker og webshops forårsomsætningen
Gør din forretning til et aktivt tilvalg - så tiltrækker og fastholder du flere loyale kunder som køber mere
Kender du de 5 gode grunde til at blive partner i Forbrugsforeningen?
Vigtigere end nogensinde at tiltrække og fastholde flere loyale kunder
Sådan tænkte Forbrugsforeningen kreativt og hjalp sine samarbejdspartnere i en svær tid
Forårsudgaven af effektivt annoncemedie er klar
Måltidskasserne boomer
Partnere vender tilbage, når kunderne siver til konkurrenten
Sådan får du ekstra digitale kontaktpunkter og adgang til flere købestærke kunder
Medlemsblad understøtter medlemmernes loyalitet
Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

Om Forbrugsforeningen

Forbrugsforeningen er et stærkt loyalitetskoncept, der samarbejder med flere end 4.000 fysiske butikker og heraf 500 webshops, som gennem samarbejdet får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe, der kommer oftere og køber mere, når de kan anvende Forbrugsforeningens betalingskort. 

Forbrugsforeningen er en kundeklub med veldokumenteret effekt. Som partner kan du få flere loyale kunder, som ikke bare har større basketsize og højere frekvens, men også er mindre prisfølsomme. Ifølge foreningens egne data handler medlemmerne op til 12-100% oftere og kommer op til 18-57% mere i indkøbskurven end gennemsnittet.

I CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’ (2023) kom Forbrugsforeningen (i lighed med en tilsvarende undersøgelse fra 2015 og 2016) på NPS-førstepladsen, senest med en Net Promotor Score på 43.

Desuden fremgik det af undersøgelsen, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen gav udtryk for, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.

Forbrugsforeningen er Danmarks ældste og største medlemsejede kundeklub. Foreningen er en del af den danske andelsbevægelse og har siden har siden 1886 skaffet fordele til foreningens medlemmer samt omsætning til de tilknyttede danske butikker og webshops.

Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu


Kontakt
E-mail: fbf@fbf.dk
Telefon: 33 18 86 20
Web: www.forbrugsforeningen.dk
Adresse: Knabrostræde 12
Postnummer: 1210
By: København. K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk