Partnere vender tilbage, når kunderne siver til konkurrenten


Dato: 03-12-2019 07:01:02
 

”Tegnebogen sidder tæt ved hjertet”, siger man. Det gælder også i 2019. Selvom mange tegnebøger i dag er erstattet af små etuier til kredit- og betalingskort, er der stadig en hel del sandhed at hente i den gamle talemåde.

Også i dag foretrækker rigtig mange forbrugere at lægge deres indkøb hos butikker, hvor de har mulighed for at kombinere en god handel med at samle kontante bonuskroner sammen.

Det gør de 300.000 medlemmer af Forbrugsforeningen. De kan nemlig købe ind med foreningens betalingskort, der har samme status som Dankortet, i flere end 4500 danske butikker og webshops.

Kunderne følger bonussen

”Vi har flere partnere, der har mærket meget direkte, at vores medlemmer lægger deres indkøb, der hvor de kan få en god bonus. Det har partnerne opdaget på en meget direkte måde, når de har opsagt partnerskabet efter et stykke tid, fordi de troede, at deres kunder var så loyale, at de ville komme alligevel”, fortæller salgschef Maj-Britt Damgaard.                

”Men der tager de fejl”, fortsætter hun. ”Vores medlemmer prioriterer den bonus, de kan få. De søger bare efter et alternativ, og flytter deres indkøb til et sted med bonus. Det finder de partnere, der opsiger samarbejdet, som regel ud af i løbet af et halvt års tid, og så vender nogle af dem tilbage igen.”   

”Med mindre der er tale om en meget specialiserede nicheforretning med unikke produkter, er der altid et alternativ, som medlemmerne let kan finde via Forbrugsforeningens app eller website. Og det gør de i stort omfang. Også når der er tale om brancher, hvor man måske skulle tro, at man ikke sådan lige skifter, fx frisører, restauranter eller wellness- og sundhedsklinikker”, siger Maj-Britt Damgaard.    

Data viser loyalitet og større kurv

At Forbrugsforeningens medlemmer er gode, loyale kunder er veldokumenteret. Det viser foreningens egne data. Fordelskonceptet med det særlige betalingskort, hvor medlemmerne optjener bonus hver gang de køber ind, øger besøgsfrekvensen med mellem 12 og 25 procent hos de butikker, der er partnere. Og ikke nok med at kunderne kommer oftere, de køber også mere: De 300.000 medlemmer lægger i gennemsnit 18 - 36 procent mere i kurven, end øvrige kunder.  

Se mere: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen - og øger omsætningen, fordi du får flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet. 

Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen direkte på 33 18 86 20 (9.30 - 16.00) eller salg@fbf.dk

 

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra Forbrugsforeningen:


Ny undersøgelse: Dette loyalitetskoncept har Danmarks mest loyale kunder
Førende sportskæde: Vi skal altid være, hvor kunderne er
Ny stærk konkurrencefordel til Forbrugsforeningens samarbejdspartnere
Sådan øger butikker og webshops forårsomsætningen
Gør din forretning til et aktivt tilvalg - så tiltrækker og fastholder du flere loyale kunder som køber mere
Kender du de 5 gode grunde til at blive partner i Forbrugsforeningen?
Vigtigere end nogensinde at tiltrække og fastholde flere loyale kunder
Sådan tænkte Forbrugsforeningen kreativt og hjalp sine samarbejdspartnere i en svær tid
Forårsudgaven af effektivt annoncemedie er klar
Måltidskasserne boomer
Omsætningsrekord og medlemsfremgang i Danmarks største indkøbsforening
Sådan får du ekstra digitale kontaktpunkter og adgang til flere købestærke kunder
Medlemsblad understøtter medlemmernes loyalitet
Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

Om Forbrugsforeningen

Forbrugsforeningen er et stærkt loyalitetskoncept, der samarbejder med flere end 4.000 fysiske butikker og heraf 500 webshops, som gennem samarbejdet får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe, der kommer oftere og køber mere, når de kan anvende Forbrugsforeningens betalingskort. 

Forbrugsforeningen er en kundeklub med veldokumenteret effekt. Som partner kan du få flere loyale kunder, som ikke bare har større basketsize og højere frekvens, men også er mindre prisfølsomme. Ifølge foreningens egne data handler medlemmerne op til 12-100% oftere og kommer op til 18-57% mere i indkøbskurven end gennemsnittet.

I CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’ (2023) kom Forbrugsforeningen (i lighed med en tilsvarende undersøgelse fra 2015 og 2016) på NPS-førstepladsen, senest med en Net Promotor Score på 43.

Desuden fremgik det af undersøgelsen, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen gav udtryk for, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.

Forbrugsforeningen er Danmarks ældste og største medlemsejede kundeklub. Foreningen er en del af den danske andelsbevægelse og har siden har siden 1886 skaffet fordele til foreningens medlemmer samt omsætning til de tilknyttede danske butikker og webshops.

Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu


Kontakt
E-mail: fbf@fbf.dk
Telefon: 33 18 86 20
Web: www.forbrugsforeningen.dk
Adresse: Knabrostræde 12
Postnummer: 1210
By: København. K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk