Vidste du, at Forbrugsforeningen har 220.000 danske hustande som medlemmer? Og at de bruger deres i alt 300.000 betalingskort flittigt til at optjene bonus, når de handler hos foreningens samarbejdspartnere?
Forbrugsforeningens medlemmer er loyale, købestærke kunder. De kommer oftere end de øvrige kunder, og de køber mere: Besøgsfrekvensen er mellem 12 og 25 procent højere, og de lægger i gennemsnit 18 - 36 procent ekstra i kurven.
”Vores medlemmer søger aktivt efter de butikker og webshops, der er partnere hos os. Vi garanterer, at alle partnere er både synlige og søgbare på hjemmesiden, i bonusguiden og i vores app”, siger markedschef Peter Nyrop og fortsætter:
”Samtidig ved vi, at det er vigtigt for vores partnere, at de har mulighed for at optimere deres markedsføring individuelt. Derfor er det muligt at supplere med ekstra synlighed i vores øvrige kanaler,” siger han.
Synlighed og søgbarhed for alle partnere
Individuelt tilpasset markedsføring
Du kan selv sammensætte din markedsføringspakke, men Forbrugsforeningen hjælper også gerne med rådgivning og oplæg. Supplér fx med synlighed i nyhedsbrevet F-Mail og på Facebook:
F-Mail
Forbrugsforeningens ugentlige e-mail nyhedsbrev indeholder gode tips (også om nye partnere) og aktuelle bonustilbud til medlemmerne. Forbrugsforeningen sender det ud en gang om ugen til over 100.000 medlemmer, og det bliver læst. Åbningsraten er 53-58 %. Vælg mellem tre forskellige annonce- og bannerformater.
Facebooksiden
Forbrugsforeningens Facebookside har 40.000+ følgere og det er muligt at købe opslag/annoncer med tekst og billede, der kan nå ud til 135.000 medlemmer. Prøv fx med en konkurrence eller et aktuelt tilbud om ekstra bonus, for at tiltrække nye kunder.
Andre muligheder for markedsføring
Bannere på hjemmeside og/eller i app. Instagram-annoncer og/eller indstik i F-bladet, Forbrugsforeningens trykte medlemsblad, der omdeles i 208.000 eksemplarer.
Se mere: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen - og øger omsætningen, fordi du får flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet.
Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen direkte på 33 18 86 20 (9.30 - 16.00) eller salg@fbf.dk
Om Forbrugsforeningen
Forbrugsforeningen er et stærkt loyalitetskoncept, der samarbejder med flere end 4.000 fysiske butikker og heraf 500 webshops, som gennem samarbejdet får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe, der kommer oftere og køber mere, når de kan anvende Forbrugsforeningens betalingskort.
Forbrugsforeningen er en kundeklub med veldokumenteret effekt. Som partner kan du få flere loyale kunder, som ikke bare har større basketsize og højere frekvens, men også er mindre prisfølsomme. Ifølge foreningens egne data handler medlemmerne op til 12-100% oftere og kommer op til 18-57% mere i indkøbskurven end gennemsnittet.
I CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’ (2023) kom Forbrugsforeningen (i lighed med en tilsvarende undersøgelse fra 2015 og 2016) på NPS-førstepladsen, senest med en Net Promotor Score på 43.
Desuden fremgik det af undersøgelsen, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen gav udtryk for, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.
Forbrugsforeningen er Danmarks ældste og største medlemsejede kundeklub. Foreningen er en del af den danske andelsbevægelse og har siden har siden 1886 skaffet fordele til foreningens medlemmer samt omsætning til de tilknyttede danske butikker og webshops.
Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu