Sådan øger butikker og webshops forårsomsætningen


Dato: 06-05-2021 09:28:09
 

Det er velkendt, at den der kender sine kunder, og ved hvad de vil have, sælger mere. Og at kunderne kommer oftere forbi, når de kan regne med, at der er interessante varer på hylderne.

Et aktuelt eksempel på disse gamle sandheder blandt gode handelsfolk er det nye nummer af F-bladet, som er medlemsmagasin i Danmarks største indkøbsfællesskab, Forbrugsforeningen. Det bliver nemlig både læst af modtagerne og skaber øget omsætning hos de butikker, som har mulighed for at købe annoncer og indstik i bladet, fordi de er samarbejdspartnere.

”Det er ingen tvivl om, at indholdet af F-Bladet bliver opfattet som både værdifuldt, interessant og relevant af de 225.000 husstande, der er medlemmer hos os. Bladet bliver i høj grad læst, det er vi sikre på”, fortæller markedschef Peter Nyrop. 

”Vi spørger nemlig jævnligt medlemmerne om deres mening om F-Bladet. Det gjorde vi senest i en analyse i marts 2021, hvor 83 % svarede, at de læser bladet hver gang det kommer. 77 % svarede at de ved at læse bladet er blevet opmærksomme på nye butikker, hvor de kan optjene kontant bonus, når de handler”, oplyser han.

Den friske analyse viste desuden, at Forbrugsforeningens medlemmer benytter de tilknyttede butikker og webshops oftere, når de kan optjene bonus, og tilmed kommer mere i kurven, når de handler.

Spisesteder, oplevelser for hele familien og det faste hit: Bonusguiden

Maj-udgaven af F-Bladet indeholder masser af nyheder og artikler om indkøbsmuligheder og oplevelser, der interesserer kunderne i en genåbningstid. I den nye udgave er der særligt fokus på to aktuelle emner:

  • Restauranterne åbner igen. Masser af muligheder for endelig(!) at komme ud at spise igen – inklusiv flere nye steder med bonus, både øst og vest for Storebælt.
  • Oplevelser og attraktioner. Spændende sæsonnyheder hos parker og attraktioner, der giver Forbrugsforeningens medlemmer mulighed for at optjene kontant bonus.

Derudover medfølger en særlig tag-ud-og-gem-sektion i maj-udgaven af F-Bladet: Bonusguiden, som giver medlemmerne et samlet overblik over alle Forbrugsforeningens samarbejdspartnere sorteret efter postnummer og kategorier. Det gør det nemt at finde de lokale butikker, som giver bonus.  

”Bonusguiden har tidligere år øget månedens omsætning med 10 -12 % hos vores samarbejdspartnere. Guiden giver medlemmerne et godt overblik, fordi alle steder med mulighed for at optjene kontant bonus er listet på tryk, sorteret efter postnummer og kategorier. Det er et godt supplement til vores app og hjemmesiden forbrugsforeningen.dk”, siger Peter Nyrop.

***

Hør mere om F-Bladet og et partnerskab, der skaber flere loyale kunder

Det er let at blive partner i Danmarks største indkøbsforening, Forbrugsforeningen, og dermed få mulighed for at annoncere i F-Bladet. Hvis du har en Dankort-forbindelse, klarer vi resten. Du skal bare tage godt imod flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet.

Se mere her:

Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 (9.30 - 16.00) eller skrive til salg@fbf.dk

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra Forbrugsforeningen:


Ny undersøgelse: Dette loyalitetskoncept har Danmarks mest loyale kunder
Førende sportskæde: Vi skal altid være, hvor kunderne er
Ny stærk konkurrencefordel til Forbrugsforeningens samarbejdspartnere
Gør din forretning til et aktivt tilvalg - så tiltrækker og fastholder du flere loyale kunder som køber mere
Kender du de 5 gode grunde til at blive partner i Forbrugsforeningen?
Vigtigere end nogensinde at tiltrække og fastholde flere loyale kunder
Sådan tænkte Forbrugsforeningen kreativt og hjalp sine samarbejdspartnere i en svær tid
Forårsudgaven af effektivt annoncemedie er klar
Måltidskasserne boomer
Omsætningsrekord og medlemsfremgang i Danmarks største indkøbsforening
Partnere vender tilbage, når kunderne siver til konkurrenten
Sådan får du ekstra digitale kontaktpunkter og adgang til flere købestærke kunder
Medlemsblad understøtter medlemmernes loyalitet
Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

Om Forbrugsforeningen

Forbrugsforeningen er et stærkt loyalitetskoncept, der samarbejder med flere end 4.000 fysiske butikker og heraf 500 webshops, som gennem samarbejdet får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe, der kommer oftere og køber mere, når de kan anvende Forbrugsforeningens betalingskort. 

Forbrugsforeningen er en kundeklub med veldokumenteret effekt. Som partner kan du få flere loyale kunder, som ikke bare har større basketsize og højere frekvens, men også er mindre prisfølsomme. Ifølge foreningens egne data handler medlemmerne op til 12-100% oftere og kommer op til 18-57% mere i indkøbskurven end gennemsnittet.

I CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’ (2023) kom Forbrugsforeningen (i lighed med en tilsvarende undersøgelse fra 2015 og 2016) på NPS-førstepladsen, senest med en Net Promotor Score på 43.

Desuden fremgik det af undersøgelsen, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen gav udtryk for, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.

Forbrugsforeningen er Danmarks ældste og største medlemsejede kundeklub. Foreningen er en del af den danske andelsbevægelse og har siden har siden 1886 skaffet fordele til foreningens medlemmer samt omsætning til de tilknyttede danske butikker og webshops.

Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu


Kontakt
E-mail: fbf@fbf.dk
Telefon: 33 18 86 20
Web: www.forbrugsforeningen.dk
Adresse: Knabrostræde 12
Postnummer: 1210
By: København. K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk