Vigtigere end nogensinde at tiltrække og fastholde flere loyale kunder


Dato: 29-09-2020 09:01:27
 

Det er uforudsigelige tider for både handlende og forbrugere. Det er vist ingen overdrivelse. Og jo mere omskiftelig hverdagen bliver, desto vigtigere er kundernes loyalitet.

Butikker, rejsebureauer, restauranter, caféer, byggemarkeder med mange flere skal både (til)passe forretningen, følge med og rette ind efter i de nyeste regler og restriktioner. Samtidig skal kunder og medarbejdere holde et vågent øje med, hvad de nu må og ikke må i denne uge.

Faste holdepunkter og kontant bonus til loyale kunder

Uanset om man sælger rejser, kæledyr, oplevelser, sko, maling, måltidskasser eller noget helt syvende, er det vigtigere end nogensinde at tiltrække og kræse for de loyale kunder.

I usikre tider er det ekstra effektivt med faste holdepunkter og kontante fordele, der er til at forstå. Der er jo nok at holde styr på i forvejen.

For eksempel gør det livet meget nemmere for alle parter, hvis man finder et kundeklub-koncept, som er enkelt, hverken kræver manuelle udregninger ved kassen eller komplicerede it-integrationer og som virker på tværs af leverandører og brancher .

Kom i godt selskab - det øger basket size og købsfrekvens

Den gode, personlige service er én metode. Den står butikkerne jo selv 100 % for. Kontant bonus til kunderne er en anden, og den er faktisk tæt på at være næsten lige så effektiv. I hvert fald er 93 % af medlemmerne hos Danmarks største indkøbsforening, Forbrugsforeningen, tilfredse.

“Og langt de fleste benytter sig jævnlig af de fordele, der følger med deres medlemskort”, fortæller Forbrugsforeningens administrerende direktør, Finn Borgquist.

“ 84 % af vores medlemmer bruger aktivt deres kort, når de handler, og optjener dermed kontante bonuskroner hos de cirka 4500 webshops og butikker, der er med i samarbejdet”, fortæller han.
De butikker, som samarbejder med Forbrugsforeningen, har i øvrigt også gode grunde til at være tilfredse. De får nemlig adgang til 300.000 loyale kunder, som gennemsnitligt øger deres basket size med 18-37 % - og købsfrekvensen med helt op til 100 %.
---------------------
Sig JA TAK til godt selskab og flere loyale kunder i webshoppen og butikken Det er let at blive partner i Danmarks største indkøbsforening. Hvis du har en Dankort-forbindelse, klarer Forbrugsforeningen resten, og der er intet transaktionsgebyr til NETS på medlemskortet. Du skal bare tage godt imod flere loyale kunder, som handler hos dig oftere og køber mere end gennemsnittet. Se proceduren trin for trin her: Sådan bliver du partner i Forbrugsforeningen

Du er også velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 (9.30 - 16.00)
eller skrive til salg@fbf.dk

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra Forbrugsforeningen:


Ny undersøgelse: Dette loyalitetskoncept har Danmarks mest loyale kunder
Førende sportskæde: Vi skal altid være, hvor kunderne er
Ny stærk konkurrencefordel til Forbrugsforeningens samarbejdspartnere
Sådan øger butikker og webshops forårsomsætningen
Gør din forretning til et aktivt tilvalg - så tiltrækker og fastholder du flere loyale kunder som køber mere
Kender du de 5 gode grunde til at blive partner i Forbrugsforeningen?
Sådan tænkte Forbrugsforeningen kreativt og hjalp sine samarbejdspartnere i en svær tid
Forårsudgaven af effektivt annoncemedie er klar
Måltidskasserne boomer
Omsætningsrekord og medlemsfremgang i Danmarks største indkøbsforening
Partnere vender tilbage, når kunderne siver til konkurrenten
Sådan får du ekstra digitale kontaktpunkter og adgang til flere købestærke kunder
Medlemsblad understøtter medlemmernes loyalitet
Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

Om Forbrugsforeningen

Forbrugsforeningen er et stærkt loyalitetskoncept, der samarbejder med flere end 4.000 fysiske butikker og heraf 500 webshops, som gennem samarbejdet får adgang til en attraktiv og pengestærk kundegruppe, der kommer oftere og køber mere, når de kan anvende Forbrugsforeningens betalingskort. 

Forbrugsforeningen er en kundeklub med veldokumenteret effekt. Som partner kan du få flere loyale kunder, som ikke bare har større basketsize og højere frekvens, men også er mindre prisfølsomme. Ifølge foreningens egne data handler medlemmerne op til 12-100% oftere og kommer op til 18-57% mere i indkøbskurven end gennemsnittet.

I CBS-undersøgelsen ’Loyalitet i turbulente tider’ (2023) kom Forbrugsforeningen (i lighed med en tilsvarende undersøgelse fra 2015 og 2016) på NPS-førstepladsen, senest med en Net Promotor Score på 43.

Desuden fremgik det af undersøgelsen, at 9 ud af 10 (92%) medlemmer af Forbrugsforeningen gav udtryk for, at ’monetær belønning (altså muligheden for at optjene bonus) er vigtigt for deres medlemskab’.

Forbrugsforeningen er Danmarks ældste og største medlemsejede kundeklub. Foreningen er en del af den danske andelsbevægelse og har siden har siden 1886 skaffet fordele til foreningens medlemmer samt omsætning til de tilknyttede danske butikker og webshops.

Vil du vide mere om dine muligheder for et samarbejde, er du velkommen til at kontakte Forbrugsforeningen på 33 18 86 20 eller til at læse mere på Jatak.fbf.nu


Kontakt
E-mail: fbf@fbf.dk
Telefon: 33 18 86 20
Web: www.forbrugsforeningen.dk
Adresse: Knabrostræde 12
Postnummer: 1210
By: København. K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk