Gik du glip af årets første konference for detailplanlæggere?


Dato: 07-02-2020 08:02:56
 

 

Alle vores adspurgte deltagere ville anbefale RELEX Live konferencen til andre, og det er der flere gode grunde til.

Forventningerne var store, da RELEX Solutions torsdag d. 23. januar 2020, afholdte Danmarks første RELEX Live konference, som bragte mere end 80 eksperter sammen om vidensdeling og sparring. Dagen bød på oplæg fra RELEX, Circle K, MediaMarkt Sverige og ALEXANDRA Instituttet, samt en panel- debat hvor også Coop, nemlig.com og Matas kom på banen.

RELEX kunne som vært for dagen starte med, at fortælle kort om den fremgang der har været i virksomheden også lokalt, hvor der har været over en fordobling af kundeporteføljen det sidste år. Det var ligeledes en mulighed for at byde vores CEO og Co-founder Mikko Kärkkäinen velkommen på scenen. Med en baggrund som forsker og med adskillige udgivelser om emnet bag sig, kunne han dele hans viden om, hvordan man bedst tilpasser sig som detailhandler i en tid hvor forandring er den eneste konstant. Her blev drevet eksempler ind fra de helt store detail giganter, og lagt vægt på forandringsagenterne disruption, magtskifte, urbanisering og bæredygtighed. Det bragte også et af de emner på banen, som var med os hele dagen igennem, nemlig Change Management. Her blev det gjort klart, at det er eksistentielt, at hele virksomheden kan tilpasse sig tidens forandringer hurtigt, og at fleksibilitet er nøgleordet.

Herefter kunne vi begynde på vores kundecases. Vi kunne starte med at præsentere Circle K, som netop er i gang med udrulning af RELEXs cloudløsning til Supply chain styring og space/floor på det danske marked, efter at have bevist gode resultater i både Norge og Sverige, hvor lagerbinding er reduceret betydeligt og tilgængelighed på hylderne er langt forbedret. Deres rejse gav gode eksempler på, hvordan man bedst opbygger en businesscase ved at gøre sig dybdegående tanker omkring proces og mål, samt at en integrering af processer vil give det bedste overblik.

Næste kundecase kunne MediaMarkt Sverige præsentere, og det var da også denne som scorede point som dagens mest interessante oplæg, da de kunne fortælle om deres resultater ved at bruge RELEX til forecasting og replenishment. Deres case er præget af en kompliceret supply chain idet de har et centrallager, adskillige SKUs at holde styr på, samt er meget influeret af trends. MediaMarkt delte gladeligt ud af deres læringsprocesser fra deres projekt med RELEX, og lagde stor vægt på, at fortælle om vigtigheden i at investere tid i data validering, at involvere alle i processen, at være sikker på hvad mål og råderum er, samt Change Management som sikrer at organisationen er parat til omstilling. Deres resultater med RELEX har bevist en stor reducering i administration af ordrer, givet avanceret opfyldningsregler, optimeret lagestyringsprocesserne samt givet dem uvurderlige prognoser for fremtidigt salg, mens de stadig har mulighed for at simulere effekterne af opfyldningsreglerne.

Vores eksterne indlæg som kulminerede i en paneldebat startede med at give os et godt indblik i AI, og hvordan vi får mest gavn af det. Her blev der lagt vægt på, at AI er noget der understøtter menneskelig adfærd og bygger ovenpå, samt vigtigheden i at vide præcis hvad målet er, når man vælger at indføre AI, før man kan implementere og sikre gavn af det. Er det for eksempel nye produkter, nye tjenester, nye kunder, eller optimering? – kend problemet inden du finder en løsning, lød det klare budskab. Der er en stor hype omkring AI som leder til, at mange bare vil have det uden rigtigt at vide hvorfor – dette blev diskuteret meget i paneldebatten, hvor der blev reflekteret over emnet. Fra Matas blev der lagt vægt på vigtigheden i at starte med at kunne forudsige hvad du skal bruge og hvornår, samt at forecasting er en god begyndelse som skal lede til næste skridt. Men der skal tages små skridt på rejsen mod AI for at håndtere det bedst. RELEXs CEO Mikko Kärkkäinen understregede at de skridt der skal tages starter med tre ting: 1: Kvalitetssikring af data, 2: At definere råderum og rækkevidde, 3: Change management - som faktisk er vigtigere end vi tror, kunne alle blive enige om. Læs mere om RELEX og vores tag på AI i denne artikel.

 

 

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra RELEX Solutions:


Matas udvider samarbejdet med RELEX Solutions - en integreret løsning er vejen frem
Industry Talk Webinar: Hvordan du håndterer stigningen i e-handel
nemlig.com imødekommer en stigende efterspørgsel med hjælp fra RELEX
Industry Talk Webinar: Hvad har detailindustrien lært fra den globale sundhedskrise?
Gør en forskel: Reducer madspild og CO2 udledning ved brug af forecasting
Strategier til at imødekomme efterspørgselsvariationen mellem de nødvendige og mindre nødvendige varer
RELEX Solutions udnævnt til leder i rapport om planlægningssoftware til detailhandlen
Effektiv styring af efterspørgselsstigninger som følge af Coronavirus
Skal vi mødes til nordens største Supply Chain konference?
RELEX's Detail trends forudsigelser for 2020
Urbanisering i en tid med Living Retail
Forandringsagenter i en tid med Living Retail: Magtskiftet
Årets første RELEX Live konference bliver i København
Tid til "Living Retail": Hvordan følger vi med når forandring er den eneste konstant?
Nordic Nest samarbejder med RELEX for bedre at håndtere vækst
Matas vælger RELEX til at effektivisere deres Supply Chain
Case Derome: At sikre en succesfuld implementering og forandringsproces under hastig vækst
Coop Danmark styrker sin planlægningsstrategi med RELEX
Amerikanske AutoZone samarbejder med RELEX Solutions om forecasting og optimering af vareforsyningen
RELEX Solutions opkøber Zenopt
Åhléns forstærker deres forsyningskæde med RELEX
Decision Science og pragmatisk artificial intelligence (AI) i detailbranchen

Om RELEX Solutions

RELEX Solutions er den førende udbyder af innovativ software til detailoptimering. Vores software er bygget til en tid med ’Living Retail’, hvor forandring er den eneste konstant, og dermed kan vi hjælpe detailhandlere med at tilpasse sig enhver fremtid hurtigere.

Vores cloud-baserede ’Living Retail Platform’ leverer pragmatisk AI på tværs at alle detailfunktioner og på en skala som med tiden nedbryder siloer, manglende fleksibilitet og ineffektivitet. Vi tilbyder en hurtig vej til værdiskabelse som bygger på et fundament af radikalt forbedret efterspørgsel forecasting og optimering af forsyningskæden. Vores kunder udnytter denne forbedret synlighed i forsyningskæden til at vinde adskillige fordele – optimering af plads og tilgængelighed på hylderne, mandskabsplanlægning, prissætning og kampagnestrategier, alt sammen tilgængeligt via en samlet platform.

I dag er RELEX en virksomhed i stærk vækst med +250 kunder som elsker os – spørg enhver af dem for en ærlig og individuel vurdering af vores team og softwareløsninger. Førende brands i Europa og Nordamerika stoler på RELEX. Heriblandt virksomheder såsom Coop Danmark, FTZ, Matas, Circle K, Nomeco og Smartbox.

Er du interesseret i at modtage supply chain planning ekspertise direkte i din mailbox? Så tilmeld dig vores månedlige content nyhedsbrev, hvor du kan følge med i de seneste trends

Læs mere RELEX Solutions her

 


Kontakt
E-mail: Soren.Christensen@relexsolutions.com
Telefon: Søren Gram Christensen (mobil: +45 23 66 18 82)
Web: www.relexsolutions.com
Adresse: Sankt Gertruds Stræde 5, 1. sal
Postnummer: 1120
By: København K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk