Åhléns sigter efter bedre synlighed, højere tilgængelighed og at sænke lagerbeholdningen
STOCKHOLM, 18 juni 2019 – Varehuset Åhléns har valgt RELEX Solutions’ AI-drevne løsning for at tage detailplanlægningen til næste niveau.
RELEX og Åhléns kommer til at fokusere på forretningsområderne skønhed og mode hos kædens 57 butikker og handelskanaler.
Åhléns overordnede mål er at effektivisere sine planlægningsprocesser og overvågningen af nøgletal, samt at forbedre forecasting og vareopfyldning. Dermed vil lagerbeholdningen sænkes, samtidig med at det øger lageromsætningen, forbedrer tillgængligheden og gør det muligt for personalet at fokusere på opgaver der skaber værdi for kunderne og forbedrer samarbejdet både internt og eksternt.
Implementeringen af den nye løsning begyndte med en specifikationsfase i slutningen af april, og projektteamet arbejder på at få gennemført implementeringen i løbet af efteråret 2019.
”RELEX har med deres ekspertise og teknologi indenfor detailplanlægning opbygget et godt ry,” siger Åhléns CIO, Ola Toresten. ”Vi blev imponeret af det de har opnået hos vores [Axel Johnson] søsterselskab KICKS, og derfor henvender vi os til RELEX for at sammensætte deres viden med vores og opnå samme imponerende resultat”.
”Dagens varehus må gøre lidt ekstra for sine kunder. Vores fremtid ligger i at kunne tilbyde en enestående kundeoplevelse, og RELEX kommer til at spille en vigtig rolle i dette”.
”Vi vil sørge for at effektivitet og nøjagtighed forbedres betydeligt i alle planlægningsprocesser, med en høj grad af automatisering og proaktivitet,” siger Joakim Hellman, Business Development Consultant i RELEX Solutions.
Læs mere om RELEX Solutions her
Om RELEX Solutions
RELEX Solutions er den førende udbyder af innovativ software til detailoptimering. Vores software er bygget til en tid med ’Living Retail’, hvor forandring er den eneste konstant, og dermed kan vi hjælpe detailhandlere med at tilpasse sig enhver fremtid hurtigere.
Vores cloud-baserede ’Living Retail Platform’ leverer pragmatisk AI på tværs at alle detailfunktioner og på en skala som med tiden nedbryder siloer, manglende fleksibilitet og ineffektivitet. Vi tilbyder en hurtig vej til værdiskabelse som bygger på et fundament af radikalt forbedret efterspørgsel forecasting og optimering af forsyningskæden. Vores kunder udnytter denne forbedret synlighed i forsyningskæden til at vinde adskillige fordele – optimering af plads og tilgængelighed på hylderne, mandskabsplanlægning, prissætning og kampagnestrategier, alt sammen tilgængeligt via en samlet platform.
I dag er RELEX en virksomhed i stærk vækst med +250 kunder som elsker os – spørg enhver af dem for en ærlig og individuel vurdering af vores team og softwareløsninger. Førende brands i Europa og Nordamerika stoler på RELEX. Heriblandt virksomheder såsom Coop Danmark, FTZ, Matas, Circle K, Nomeco og Smartbox.
Er du interesseret i at modtage supply chain planning ekspertise direkte i din mailbox? Så tilmeld dig vores månedlige content nyhedsbrev, hvor du kan følge med i de seneste trends