RELEX Solutions opkøber Zenopt for at gøre bemandingsplanlægning til en del af virksomhedens sammenhængende planlægningsløsning for detailhandlere
Helsinki, Finland, 27 juni 2019 – RELEX Solutions har opkøbt Zenopt, et avanceret system for mandskabsoptimering, for at forstærke sin position som etableret leverandør af sammenhængende planlægningsløsninger for detailvirksomheder. Opkøbet kommer to år efter RELEX har investeret i Zenopt, og fastslår virksomhedens fortsatte engagement indenfor området.
RELEXs mandskabsplanlægning- og optimeringsløsning arbejder sammen med virksomhedens løsning indenfor forecasting ved automatisk at optimere vagtplanlægningen baseret på efterspørgsel i hver enkel butik. Med hjælp fra detaljeret data kan RELEX kunder sikre at de har nok personale tillgænglig for at imødekomme behovet i hver butik – helt ned til intervaller på 15 minutter.
Eftersom personaleomkostninger ofte står for 10–20 % af omsætningen hos detailbranchen kan også mindre forbedringer i mandskabsplanlægningen give betydelige besparelser. Detailvirksomheder som anvender RELEX løsningen for mandskabsplanlægning har mulighed for at spare store million beløb på unødvendige personaleomkostninger ved at reducere overbemanding. Desuden, kan man ved at reducere underbemanding sikre, at butikspersonalet ikke er overbelastet og dermed hele tiden er tilgængelig til at tilbyde den bedst mulige service til kunderne, hvilket forbedrer både kunde- og medarbejder tilfredsheden samt salget.
Resultaterne er blevet påvist gennem det samarbejde som RELEX og Zenopt har etableret med ledende detailvirksomheder som Coop Värmland, Stockmann og K-gruppen. Coop Värmland har allerede i den indledende fase af samarbejdet set en reducering på 6–10 % i totale mandskabsomkostninger, samt betydelige forbedringer i arbejdet med at matche vagter med efterspørgslen.
”Samarbejdet med RELEX-teamet har været utrolig spændende og vældig givende i løbet af de seneste to år,” siger Mika Halme, CEO på Zenopt. ”Det har været muligt for os at teste grænserne for hvad softwaren kan efterkomme på området af sammenhængende løsninger for detailhandel. Som en del af RELEXs platform ser jeg store muligheder for at vi kan fortsætte med at forbedre løsningen og skabe direkte værdi for detailvirksomhederne”.
”Gennem en fuldt sammenhængende løsning for mandskabsplanlægning og -optimering i vores løsning kan vi hjælpe vores kunder med yderligere at forbedre deres planlægningsprocesser,” siger RELEX Group CEO, Mikko Kärkkäinen. ”Vores formål er altid at mindske omkostningerne, og at forbedre gevinsten samt personalets oplevelse. Dermed kan vi støtte vores kunder i at opretholde deres kundetilfredshed. Løsningen for mandskabsplanlægning er et kraftfuldt værktøj til at opnå målet”.
For mere information kontakt:
Rikke Diget Fuglsang
Administration & Marketing Koordinator, RELEX Solutions
Telefon: 26 21 33 93
E-mail: rikke.diget@relexsolutions.com
Om RELEX Solutions
RELEX Solutions er den førende udbyder af innovativ software til detailoptimering. Vores software er bygget til en tid med ’Living Retail’, hvor forandring er den eneste konstant, og dermed kan vi hjælpe detailhandlere med at tilpasse sig enhver fremtid hurtigere.
Vores cloud-baserede ’Living Retail Platform’ leverer pragmatisk AI på tværs at alle detailfunktioner og på en skala som med tiden nedbryder siloer, manglende fleksibilitet og ineffektivitet. Vi tilbyder en hurtig vej til værdiskabelse som bygger på et fundament af radikalt forbedret efterspørgsel forecasting og optimering af forsyningskæden. Vores kunder udnytter denne forbedret synlighed i forsyningskæden til at vinde adskillige fordele – optimering af plads og tilgængelighed på hylderne, mandskabsplanlægning, prissætning og kampagnestrategier, alt sammen tilgængeligt via en samlet platform.
I dag er RELEX en virksomhed i stærk vækst med +250 kunder som elsker os – spørg enhver af dem for en ærlig og individuel vurdering af vores team og softwareløsninger. Førende brands i Europa og Nordamerika stoler på RELEX. Heriblandt virksomheder såsom Coop Danmark, FTZ, Matas, Circle K, Nomeco og Smartbox.
Er du interesseret i at modtage supply chain planning ekspertise direkte i din mailbox? Så tilmeld dig vores månedlige content nyhedsbrev, hvor du kan følge med i de seneste trends